• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Diesel tankning

Ja det var några år där i grundskolan som man övergav den traditionella matematiken det hette visst mängdlära.
Jag tror att en betydande andel blev miljöpartister med rätt att räkna fel.
De gamla dieselbilarna kanske blir hårdvaluta om några år. Gissar att om allt går som det brukar så kommer elpriset vid stolpe beskattas extra och man blir påtvingad ett abonnemang med dyr grundavgift för att använda en elstolpe. Sen kommer naturligt vis moms på alltihop. Vi kommer få ett stort sopberg av gamla elbilar med uttjänta batterier som ingen har råd att byta batteri på. Kanske blir en marknad att slänga in en diesel i fräscha elbilskarosser och regga om dom.
Om det skulle ske så sätter mp freek på skaklar och spänner en häst framför, fiser hästen vilket den gör då havre äts så sätter de en slang från häströven till en liten värmepump som går på metangas den ger värme vintertid i bilen.

Nu är jag inte med, du får gärna förklara felet i tankemodellen:

Antag att jag har en dieselbil som kan användas i några år till men vill ha en ny bil ändå. Efter köpet kommer alltså både min nya bil plus den gamla att finnas i trafik. Köper jag en diesel blir det två* dieselbilar i trafik "på grund av mig" men köper jag elbil blir det bara en. Tills den gamla dieseln skrotas. Det är ju så normala elbilsförespråkare tänker, inte inbillar de sig att alla gamla dieslar försvinner omedelbart.

* Om inte den som köpt min gamla bil samtidigt skrotar den han/hon ev. hade tidigare.

Visar det sig sedan att elbilarna har kort teknisk eller ekonomisk livslängd blir det förstås dåligt på annat sätt. Det återstår att se.
Finns faktiskt Stanly bilar i US som går ännu trots de tillverkades 1903, blybatterier som bytts naturligtvis, de används förmodar jag vid parader och liknande..?

Finns faktiskt Stanly bilar i US som går ännu trots de tillverkades 1903, blybatterier som bytts naturligtvis, de används förmodar jag vid parader och liknande..?
Hur stor del av världens alla bilar är stanly från 1903, efter som du tar upp det.
Och hur många sådana går det på varje annan skrotad bil?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen