• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Diesel tankning

Nu har jag tankat i Sverige på mycket länge 4126 kr känslor för Sverige är dåliga när det gäller diselen men man kan väl hoppas att det blir bättre snart.
Mvh Lasse
Kostar att ligga på Topp som grabben säger!
Någon sänkning syns inte till och lär bara innebära att om skatten sänks så höjer Bolagen priset, de vet nu att ingen minskar sin bilkörning liksom El-bolagen märker att vi sparar inte Ström så både El & Bränslepriser kommer nog att ligga kvar på topp!
Är hellre Pessimist och blir glad om jag har fel än Optimist och blir ledsen om jag har fel :)

Ja den nya regeringen har ju lovat mycket men får nog kalla fötter när de ser bokslutet i AB Sverige.
Det har visst varit råttor i kassavalvet?
Men Magdalena sa att det var fullt i ladorna så vi får väl hoppas att den nya regeringen hittar till ladorna och att inte råttor har invaderat dom oxå iså fall får dom det tufft ändå.
Mvh Lasse

Men Magdalena sa att det var fullt i ladorna så vi får väl hoppas att den nya regeringen hittar till ladorna och att inte råttor har invaderat dom oxå iså fall får dom det tufft ändå.
Mvh Lasse
Sosse Ladorna är våra skattepengar.. inget sparat utan det har Lånat till alla "Pandimi bidragen" miljarder hit miljarder dit utom till Sjukvården, den står och stampar på samma ställe utan utbildad personal utan Läkare och Skjuksköterskor

Sosse Ladorna är våra skattepengar.. inget sparat utan det har Lånat till alla "Pandimi bidragen" miljarder hit miljarder dit utom till Sjukvården, den står och stampar på samma ställe utan utbildad personal utan Läkare och Skjuksköterskor
Hej. Men då ljuger hon när hon har sagt att ladorna är fulla kan man inte tro på dom som har bestämt undrar om man kan tro på dom nya eller är dom oxå ute och svävar.
Mvh Lasse

Hur enkelt som helst att ta reda på....
Fakta på iHusbil ska ju vara tillförlitlig............................
Obs...friskrivningsklausul....det är inte jag som har räknat...I am from......

Offentliga sektorns bruttoskuld....... intressant...här kan man jämföra med andra länder...

Senast ändrad:
Hej. Men då ljuger hon när hon har sagt att ladorna är fulla kan man inte tro på dom som har bestämt undrar om man kan tro på dom nya eller är dom oxå ute och svävar.
Mvh Lasse
Trovärdigheten hörde inte till de områden som statsministerns parti i valrörelsen lovade att de skulle ”få ordning på”. Det hade väl varit en för stor utmaning att lova en sån sak…

Trovärdigheten hörde inte till de områden som statsministerns parti i valrörelsen lovade att de skulle ”få ordning på”. Det hade väl varit en för stor utmaning att lova en sån sak…
Hej. Men när jag va liten fik jag lära mig att inte ljuga men det kanske va några fel, men jag har försökt att leva efter det.
Mvh Lasse

Det vore kanske klok politik..att försöka få in mera skatter på t ex drivmedel .....om man vill sänka landets skuldkvot.... både Spanien och Portugal...ligger verkligen inte så bra till.... m fl länder...
För att förstå mitt inlägg måste man läsa o kolla i länken.

Man undrar ju hur en graf över Norges ekonomi skulle se ut? Verkar som att de har god ekonomi de äger väl mycket aktier i svenska företag.
Fast det verkar inte som att det kommer befolkningen till del egen olja och dyrare bensin än sverige går liksom inte ihop. Borde ju vara 5kr/l.

Alle oljeinntektene går rett inn på "Statens Pensjonsfond Utland" og plasseres i gode aksjer og eiendommer rundt i verden. Det er ingen oljeaksjer i porteføljen, og heller ingen våpenprodusent. Litt av avkastningen føres over til statsbudsjettet hvert år etter ganske strenge regler, mener det er 4% av avkastningen hvert år.

Man undrar ju hur en graf över Norges ekonomi skulle se ut? Verkar som att de har god ekonomi de äger väl mycket aktier i svenska företag.
Fast det verkar inte som att det kommer befolkningen till del egen olja och dyrare bensin än sverige går liksom inte ihop. Borde ju vara 5kr/l.

Mera statistik...

Jag ser mera EU s dekret som en önskelista istället för verkligheten. Det är alldeles för långt avstånd mellan vad man vill och hur det är. Nu ska man ta skogsbolagen i örat för att de profiterar på vår skog genom skövling men det har pågått i många år med politikernas goda minne. Mycket prat och lite verkstad.

Kanske Knut vet mera? Varför har Norge satsat så mycket på elbilar? Kan det va för att de har el från vattenkraft? Eller hur " går diskussionen i Norge " ? Bensinen borde snarare vara gratis... väl.

Normän är ekonomiska bilförare och nappade direkt på lättnader med att äga el-bilar. Slapp en massa skatter, trängselavgifter samt fick förmånliga prissättning för elbilköp, så varför inte…? Återstår bara att se hur den tunga Tesla kommer att beskattas framöver när det finns så många på vägarna. Pengar måste tas där dom finns, gammal regel, ingen raketforskning.

Vi strosar fortfarande i Napoleons spår, genom småvägar och framför allt småbyar. Inga problem med dieseln någonstans, snarare billigare för varje km vi tar. Se här: 1667228268523.jpeg
Här gäller priser som KD, M & SD (-10kr) har lovat oss ”bara vi röstar” bort sittande regering. Voila, detta fick vi uppleva idag fast i ”fel” land, men det ordnar sig säkert tills vi är på hemmaplan till våren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen