• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Det blir trångt på ställplatserna till sommaren

A7181220-9D2C-4E1E-9D74-5DF37E9C3E0B.png

Internationella rese- och semesterrelaterade Googlesökningar om Sverige har ökat trots pandemi och reserestriktioner. I de länder som Visit Sweden aktivt marknadsför Sverige som resmål har antalet reserelaterade Googlesökningar om Sverige ökat med drygt 8 procent 2021 jämfört med år 2019. Internationellt sett totalt, är ökningen cirka 2 procent.

När man ser på graferna så kan vi förvänta oss ännu flera husbilar från kontinenten nästa sommar, samtidigt som vi noterar att det ökade intresset hos oss själva för resande inom Sverige fortsatt är ökande.

Trevligt att se att intresset är stort för Sverige trots att vi är mitt i en pandemi, eller kanske det är tack vare pandemin som intresset är större till Sverige, än till andra mera traditionella turistländer. Längtan att få resa är stor hos många och kanske det Sverige erbjuder, lättillgängliga naturupplevelserna det öppna landskapen och lokala genuina upplevelser som svenska landsbygden har, är det som lockar i sådana tider.
Källa: Visit Sweden

Tommy
 
För att läsa sånt här.... jamen då kan jag ju hellre va betalande medlem .. nån annanstans...där finns massor .. ger inget.. leder ingenvart. Skatt o skatt o drivmedelspriser... o så till slut är allt invandrarnas fel.
Man får förmodligen tycka så ... men leder det någon vart? Jag har en hel del skärmdumpar från..... en del grova saker... de ligger kvar..men seriösa inlägg från t ex Tommy D. plockas bort... det är ett av mina viktigaste skäl till att jag gärna stöttar ett seriöst försök till något nytt.... men kommer därför också anse mig ha min fulla rätt att..själv också få tycka o ha åsikter. Jag förstår att du... o det hade gynnat mig också för jag kör säkert minst 5000 mil varje år.. så jag förstår att du tycker att drivmedelskostnaderna är höga... det är så klart många i Sverige som gärna skulle vilja ha lägre utgifter för bensin..diesel o så el..som är aktuellt nu.... men min åsikt är att..håll igen på sådant... jag har inte sett några exempel ..på den andra """" klubben"""" där det har lett till något konstruktivt.... det tror jag inte det gör här heller. ( O jag tänker inte ändra åsikt.)
 
Vet inte, men jag kanske bara haft otur för det har nästan alltid varit fullt på ställplatserna jag kommit till dom senaste åren, trots att jag ibland kommit före lunchtid! Och om det nu blir ännu mer intresse för att turista i Sverige, vilket jag tycker är jättebra naturligtvis, hur tidigt på förmiddagen skall man vara på plats då? :unsure:
 
Oj ! Fullt på ställpltserna... o intresset att komma med husbil till Sverige verkar öka. Det mest logiska är väl att höja priset på bensin o diesel för att åstadkomma en marknad i bättre balans.

Fast gillar jag det? Njaaaaaa inte riktigt.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen