Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Håller med dig om att det är lite krångligt. Men det är värt besväret. Enligt min mening finns det få platser i Sverige som kan mäta sig mot naturupplevelserna i Norge.Känns som att det är tveksamt om det blir nån norgetur i år. Verkar alldeles för krångligt.
Här ser du vad du betalar i förskott beroende på bilens storlekSå vill jag också kunna tänka.
Men så börjar jag fundera på "Autopassfärje", där man skall förinbetala några tusen kr för att få rabatterna.
Eller har jag fel?
Kan inte du som vet berätta så att även jag förstår.
Det beror ju på om man vill tjäna några kronor eller inte och då kan det ju vara värt besväret.Känns som att det är tveksamt om det blir nån norgetur i år. Verkar alldeles för krångligt.
Det får du men det kan ta upp till 6 månader.Verkar inte lite sjukt att man ska betala in 14800NOK för att erhålla en rabatt, hur tänkte de här kan man undra?
Får man tillbaka beloppet man ev. inte hann utnyttja på en tur?
Du spør etter noen som vet, jeg vet ikke men jeg har levd med dette systemet i mange år. Den første elektroniske bomringen i Norge var "Bomringen Tønsberg", muligens den første eller en av di første i verden hvor du bare kunne kjøre rett gjennom og alt ble lest elektronisk, jeg bor i utkanten av Tønsberg. Det ble da opprettet ett bomselskap som fikk navnet Bomringen Tønsberg, etter hvert ble det mange bomselskaper rundt i Norge. Det forsvant mye penger i diverse styrehonorarer og liknende. Så ble det bestemt att alle disse bomselskapene (en 30-40 stk.) skulle slåes sammen til en 5-6 selskaper og så skulle Autopass stå over å styre disse igjen for att de skulle få en lik profil som mulig ut mot kunden.Så vill jag också kunna tänka.
Men så börjar jag fundera på "Autopassfärje", där man skall förinbetala några tusen kr för att få rabatterna.
Eller har jag fel?
Kan inte du som vet berätta så att även jag förstår.
Eftersom det gäller en deponering av ett belopp hos Autopassforferje så kan de tjäna pengar på det under tiden. När du sedan utnyttjar olika färjor drar de pengarna från deponeringen till den är slut. Det är en firma i Bergen (Skyttel AS) som hanterar inbetalningarna. Hur smidigt som helst och systemet med förskottsinbetalningar ger dig ganska rejäla rabatter (40-50%) på färjeavgiften. Dessutom får du ofta ett glatt leende från färjepersonalen när de upptäcker att du är med i systemet och de slipper bry sig om dig. Och som Kjell skriver: du får tillbaka det du inte har utnyttjat om du avslutar avtalet.Verkar inte lite sjukt att man ska betala in 14800NOK för att erhålla en rabatt, hur tänkte de här kan man undra?
Får man tillbaka beloppet man ev. inte hann utnyttja på en tur?
SkyttelPASS | |
---|---|
Offisielt navn | Skyttelpass AS |
Org.form | Aksjeselskap |
Org.nummer | 922 942 641 |
Bransje | Bompengeinnkreving |
Etablert | 30. mai 2019 |
Eier(e) | Skyttel |
Morselskap | Skyttel |
Hovedkontor | Bergen |
Land | Norge |
Nøkkelpersoner | Helge Kvinge |
Styreleder | Vidar Raa |
Adm. dir. | Vidar Raa |
Nettsted | Offisielt nettsted |
Skiljer det sig i rabattstorlek på de olika brikkerna i Norge?
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons