• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Billo

Fick idag den 3/5 ett brev från Tekniska verken som var från den 20/4 det är 4km härifrån och skickat via Postnord. Man vill ha svar senast den 5/5. Det blir alltså helt omöjligt att skicka via den förbetalda blanketten eftersom det lär ta lika lång tid åt andra hållet.
Har du den sk "Billo-adressen"? Dvs att dom scannar din post och mailar dig till appen? Nästan två veckor för att få post är inte hållbar, framförallt när hantverkare som standard verkar ha tio dagar betalningstid. Tanken är bra men om leveranstid är så lång så minskar det trovärdigheten i produkten.

Har du den sk "Billo-adressen"? Dvs att dom scannar din post och mailar dig till appen? Nästan två veckor för att få post är inte hållbar, framförallt när hantverkare som standard verkar ha tio dagar betalningstid. Tanken är bra men om leveranstid är så lång så minskar det trovärdigheten i produkten.
Det är ett missförstånd jag tänkte så här att är postnord så långsamma kan det vara bra att ha ett annat sätt att få post.

Jag har nu haft Billo sedan i maj...

Ett enda problem, förnyelse av körkort som kommer som rek och endast till postadressen. Då fick jag tillfälligtvis stänga av min ”särskilda postadress” för att slippa åka till Stockholm och där hämta ut mitt rek.

En annan, mindre effekt var att CC försäkring höjde min premie eftersom dom trodde att jag flyttat till S:t Eriksgatan i Stockholm, dom backade när jag förklarat 🤣

Mitt byte av bankkort fungerade super med någon dags fördröjning för vidarebefordran.

De två bieffekterna löstes med ett par samtal, Billo har svarat snabbt, serviceinriktat och kompetent på mina frågor inför start och under tiden.

Allteftersom det kommer papperspost eller tidningar till min mantalsskrivningsadress (numer bara medlemstidningar) ber jag avsändaren kommunicera elektroniskt, skicka via Billo eller upphöra med utskicket.

Kommer gladeligen att fortsätta när de fr.o.m. mars kommer att debitera 29.- per månad.

Dom har även en "utökad tjänst" om man får mera fysiskt som dom ska skicka vidare.

PS - Behöver du ta emot mycket fysiskt så faller antagligen Billo….

@Hasse_K -,Hur går det för dig?

Jo jag har ungefär samma erfarenhet som du. Det mest fungerar som det ska. Det var bara Svea Ekonomi som vägrade att acceptera min adress hos Billo. Efter ett par telefonsamtal till dem så funkar det också. Bilregistret skickade papperna på bilen till Billo. Ringde till Billo och ville att de skulle skicka dem till mig. Behövs inte tyckte de för du kan ju göra allt på nätet. Jag förklarade för dem att jag måste ha papperna med mig i bilen när jag kör utomlands, det hade de inte tänk på sen efter några dar kom dom i brevlådan hemma.
I stort sett nöjd med tjänsten. Får se om jag behåller den när de börjar ta betalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen