När man sitter i valet och kvalet med samma fråga. Skall bli kul att höra dina erfarenheter om detta.
En nackdel som jag ser är att jag har skickat frågor till dom via sitt "chatt-fönster" men jag saknar respons fast dom säger att dom skall återkomma via epost.
Några frågor som jag har till dom som jag ej fått svar på:
- Billo säger att vanliga brev som "500-lappen" och "kärleksbrev" kommer till min fysiska postlåda
Hur vet då posten vilka brev som skall till "Billovägen" eller fysiskt till mig?
- "Med vår smarta scanner kan du läsa in allt som ännu inte digitaliserats samt skapa dina egna kategorier så du får full kontroll i ditt liv."
Vad innebär detta? Gräns på antal dokument? Gräns på storlek av dokument? Total lagringsutrymme?
- "Man kan även betala fakturor utan att koppla ett bankkonto."
Hur gör man då?
En annan fråga som dyker upp är hur lång fördröjning det blir på brev om det blir någon alls. Brev skickas då till en "Billoadress" men vad händer sedan, vad händer om scanningsmaskinen strejkar och det är fakturor med kort betalningstid som kanske går sönder?
Vad händer med post som först skall till Billoadressen för att där upptäckas att det var tex nytt kreditkort som sedan skall skickas vidare till hemmet. Vilken tidsaspekt talar vi om där?
Får hoppas att du får en positiv upplevelse, känner verkligen för att minska antal papper som man behöver hantera.
Redigerat:
Efter lite grävande i avtalet så hittar jag ett stycke som talar om en länk till Prislistan. Den sidan vet då inte jag att dom har länkat till någonstans annars utan finns som en länk i avtalet:
billo.life
För att snabba på digitaliseringen av post erbjuder vi även tjänsten ”All Post” så att även din fysiska post automatiskt hamnar i din mobil. ”All post” är helt gratis t o m 1 mars 2024, så att du i lugn och ro får chansen att uppleva känslan av att ha all post samlad på en plats - i mobilen. Därefter kommer vi ta betalt 29 kr/mån, så länge du själv vill och självklart utan bindningstid.