Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸
Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026 på The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
Läs mer och anmäl dig här.
Men de er med i Schengen sammarbeidet, noe UK aldri har vært med i.Schweiz är inte ett EU eller EES-land.
Ja, men det avgörande för hur de Svenska körkortsreglerna tolkas/gäller är om landet tillhör EU eller EES.Men de er med i Schengen sammarbeidet, noe UK aldri har vært med i.
Monaco tillhör väl inte dessa länder,inte heller San Marino eller Andorra, Vatikanstaten, men det går ju att runda!![]()
Utlandsguiden | Alecta
När en anställd ska arbeta utomlands kan både ITP och TGL fortsätta att gälla. Men ibland behöver arbetsgivaren täcka upp det som försvinner i svensk allmän försäkring. Ett enkelt sätt att göra det är att teckna ITP Utland.www.alecta.se
Hoppas att listan stämmer.
T ex Monaco skulle kunna vara aktuellt för ett besök eller genomfart med husbil ?
Jag trodde det var tydligt nog.# 22 och # 25 berättar vilka länder som är med i EU och inkluderas i EES.
Trådskaparen ställer en helt annan fråga!
Min tolkning, om jag som svensk åker till England med min husbil som t ex väger 4500 kg. I Sverige får jag köra lagligt på mitt B-körtkort för att det är från före 1996 och min husbil är personbil klass 2.
Frågan är, är detta lagligt i England?
Ingen vet och ingen tycks kunna svara på detta? Det tycker jag är konstigt!
( På den frågan finns inte svaret i #22 ).
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons