• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Logga in för att dölja denna ruta:

Jag tänkte först, att vi är nog kvar i Tyskland...
Sen ändrar jag mig och tror, att du istället är i Österrike och har tagit dig ända in i centrum av Wien?

Rätt Tordan! Vi tog en avstickare till Wien på hemresan från Kroatien. Låg några dagar på utmärkta Reisemobil-Stellplatz Wien. 15 minuter U-bahn rakt in till den gamla staden. 300 meter till U-bahnstationen. Wien är en härlig stad. Rekommenderas verkligen!

Nu får du ta oss vidare igen! :)

IMG_20260704_161108.jpg

Nu ångrar jag mig nästan, att jag la näsan i blöt... det börjar bli svårt att hitta nya bilder. :unsure:
Men jag spårar väl vidare...
På just den här platsen, är det väl inte så ofta man befinner sig som husbilist.

IMG_1406.JPG

Ett Metronomtåg tyder på norra Tyskland, så jag säger Haubtbanhof i Hamburg! (Önskar faktiskt nu att jag har fel!)
Jag kan glädja dig med, att du har så ... så rätt (!) i ditt resonemang.
Självklart var det en bild från Haubtbahnhof Hamburg och jag var på resande fot för att hämta hem min första husbil,
som väntade på oss nere i Koblenz...! Det var den 3 okt och tåget vi skulle äntra i Hamburg var totalt knökfullt ända ner
mot Köln, innan trycket från passagerarna lättade något. Aldrig sett ett så låångt tågsått, när det rullade in till perrongen i Hamburg.
Man ska nog inte bege sig ut och resa när "Tag der Deutschlands Enheit" infaller på en måndag...?
Det var en resa jag aldrig glömmer och husbilen, ja, den har vi fortfarande kvar nu efter 10 år.
Nu får du klura ut nåt nytt igen Krinil och jag ska försöka hålla tassarna borta den här gången.
:)

IMG_1407.JPG

Tack, jag måste tillstå, att det var en rätt svår nöt att knäcka...
Här bjuder jag på ett kärt minne av en gammal vän, som lugnt sitter och spanar ut över området.
En plats jag gärna skulle vilja återvända till, om den ännu finns kvar...?

IMG_6722.JPEG

Ja, vi befinner oss uppenbarligen på en camping.
Hustrun står och diskar i köket... Jag är ju tvungen, att ranta runt och fotografera? :sneaky:
Det här var rätt sent i september för några år sedan, så då fanns gott om plats.

IMG_7608.jpeg

Lika bra, att vi tar en titt på gråvatten-tömningen också, bara så att ni vet och sen har sett allt...?
Åtminstone på den här sidan... som egentligen är huvuddelen, skulle jag vilja påstå.

IMG_7609.jpeg

Jag har väl lite tid till övers, medans frugan fortfarande står och diskar... :whistle:
Tar en liten sväng, för att nyfiket titta lite på omgivningarna till denna camping.

IMG_7616.jpeg

Enbart innehavare av kortet CampingCarPark, som jag tycker fungerar suveränt bra.
Men ibland, när man tar in på campingar, så måste man ändå registrera sig och böka med att ladda ner en ny app.
Jo, jag fick göra så även på den här lilla campingen. Har du någon liten baktanke med den frågan, Krinil? :unsure:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen