Nu har vi kommit hem till Playa del Ingles efter tolv dagar på Fuerteventura med husbilen
Det har varit en av våra bästa husbilsturer någonsin. Topp 3 och vi har åkt på många ställen under 15 års tid. Fuerteventura som vi åker till 5-7 gånger per år är perfekt för oss som inte gillar att betala för övernattningar. På FV går det inte att betala, utan man måste stå GRATIS
Vädret under dessa tolv dagar var över förväntan. Det brukar ju alltid blåsa lite på FV, men denna gång var det vindstilla och full sol. Det betyder 22-24 grader dagtid, men i solen känns det som minst 30. Havet börjar bli svalt, men är varmare än vad det brukar vara vid den här årstiden ca 22 grader.
Vi har hittat två ställen vi verkligen gillar.
Vad har detta kalas kostat denna gång
Jag har ju numera 540 watt på taket. Lite overkill då jag har 100% batteri senast kl 1-2 varje dag. All min elångest är borta. Kompressor kylskåpet och tv tittande tar ju några ampere under natten + alla mina elektroniska leksaker. Passar perfekt för att stå fritt. Och att kylskåpet går på el gör ju att min LPG på 44 liter räcker i flera år. Ska ju bara värma varmvatten och laga mat med den. Jag har 10 år revision på ena Alugasflaskan i år. Så när den är slut så byter jag den mot en spansk eller använder utrymmet till annat? På den andra Alugasflaskan har jag några år kvar då jag köpte den 2019.
På onsdag ska jag fortsätta jakten på vattenläckan jag har någonstans. Jag är medlem i en Pössl Facebookgrupp. Där har min blandare i badrummet TREND E fått dåliga betyg och flera har klagat på läckage. Jag ska byta den på onsdag så får vi se om problemen är lösta. Annars byter jag alla vattenledningar också... Här är en bild på den nya.
Conexión: mangueras flexibles Ø 10 mm.
Orificio de montaje: Ø 50 mm.
Longitud de rosca: 30 mm.
Caño de 21 cm de largo.
Altura 125 mm.
Largo de manguera ducha: 1,5 metros.
Presión máxima: 3 bar
Idag ska vi åka till Faro2 två där stor del av svenskgänget står just nu i Playa del Ingles. Blir ett litet avsked då de åker vidare till just till FV om några dagar.
Hasta Luego
Det har varit en av våra bästa husbilsturer någonsin. Topp 3 och vi har åkt på många ställen under 15 års tid. Fuerteventura som vi åker till 5-7 gånger per år är perfekt för oss som inte gillar att betala för övernattningar. På FV går det inte att betala, utan man måste stå GRATIS
Vädret under dessa tolv dagar var över förväntan. Det brukar ju alltid blåsa lite på FV, men denna gång var det vindstilla och full sol. Det betyder 22-24 grader dagtid, men i solen känns det som minst 30. Havet börjar bli svalt, men är varmare än vad det brukar vara vid den här årstiden ca 22 grader.
Vi har hittat två ställen vi verkligen gillar.
- Los Canarios är en övergiven hotell parkering som är helt platt vid en underbar playa i Jandia. Där kan man ta ut bord och stolar (men man bör inte överdriva då det sticker i ögonen och vi tar in det till kvällen), då det ligger utanför offentligt område. Bara några meter till världens bästa strand. Där kan man bara vara, lira lite boule och laga god mat. Brukar stå där en vecka i taget före vi åker och servar bilen.
- Los Lagos, Playa Chica i El Cotillo har en konstgjord playa som är helt utan vågor och passar min fru bra. Där står vi plant på en vägstump nära playan. Där får man inte ta ut något men som plåster har vi WC och dusch 10 meter bort. Samt bar & restaurang och gångavstånd in till stan med allt.
Vad har detta kalas kostat denna gång
- 360 km = 37€
- Mat/dryck på Mercadona inklusive nyårs kött och skumpa och massor av öl (27 cent burken) och vin (85 cent litern) = 117€ (lite är över till nästa tripp)
- Två gånger på krogen = 34+37€
- Färja = 2x51€ (Kostar 151€ för de utan rabatter)
- Vatten = 1€
- Tömning = 0€
- Övernattningar = 0€
Jag har ju numera 540 watt på taket. Lite overkill då jag har 100% batteri senast kl 1-2 varje dag. All min elångest är borta. Kompressor kylskåpet och tv tittande tar ju några ampere under natten + alla mina elektroniska leksaker. Passar perfekt för att stå fritt. Och att kylskåpet går på el gör ju att min LPG på 44 liter räcker i flera år. Ska ju bara värma varmvatten och laga mat med den. Jag har 10 år revision på ena Alugasflaskan i år. Så när den är slut så byter jag den mot en spansk eller använder utrymmet till annat? På den andra Alugasflaskan har jag några år kvar då jag köpte den 2019.
På onsdag ska jag fortsätta jakten på vattenläckan jag har någonstans. Jag är medlem i en Pössl Facebookgrupp. Där har min blandare i badrummet TREND E fått dåliga betyg och flera har klagat på läckage. Jag ska byta den på onsdag så får vi se om problemen är lösta. Annars byter jag alla vattenledningar också... Här är en bild på den nya.
Conexión: mangueras flexibles Ø 10 mm.
Orificio de montaje: Ø 50 mm.
Longitud de rosca: 30 mm.
Caño de 21 cm de largo.
Altura 125 mm.
Largo de manguera ducha: 1,5 metros.
Presión máxima: 3 bar
Idag ska vi åka till Faro2 två där stor del av svenskgänget står just nu i Playa del Ingles. Blir ett litet avsked då de åker vidare till just till FV om några dagar.
Hasta Luego
Senast ändrad: