• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Media Fiat Ducatos 10" pekskärm

Kör mycket sällan i mörker med husbilen så denna funktion har inte haft så hög prioritet. Men nu har jag fått det att fungera. Först måste man klicka i funktionen High Beam Control och sätta ljusomkopplaren i läge Auto och hel och halvljus omkopplaren framåt. Då tänds den gröna symbolen till vänster med A i. Då fungerar det.
20251003_205003.jpg
20251003_205036.jpg
20251003_205102.jpg

Har just hämtat ut vår nya Columbus 2025 med 10” skärm och digital instrumentpanel.
Lyckas dock inte hitta svenska bland valbara språk, så nu kommer körinstruktioner på engelska;)
Är det någon som lyckas ställa in svenska som språk?

Var ute i bilen och tittade i menyer under Tom Tom, hittade inga språkinställningar alls. Läste sedan lite i bruksanvisningen, se bilder. Jag har det på Engelska så jag har inte hitta Svenska heller.
Screenshot_20251104_094908_Drive.jpgScreenshot_20251104_094954_Drive.jpgScreenshot_20251104_095009_Drive.jpg

Vet ju inte hur stor bil du har. Men det jag skriver om i inlägg 2 har inte blivet bättre trots uppdateringar. Du kan ju fylla i uppgifterna och titta lite då och då och se om uppgifterna är kvar. Om inte så gör en garanti felanmälan, jag kan inte göra mer då min garanti har gått ut.

Vet ju inte hur stor bil du har. Men det jag skriver om i inlägg 2 har inte blivet bättre trots uppdateringar. Du kan ju fylla i uppgifterna och titta lite då och då och se om uppgifterna är kvar. Om inte så gör en garanti felanmälan, jag kan inte göra mer då min garanti har gått ut.
Jag har nu kollat, och våran bil behåller värdena, så det fungerar bra.
Vi har lagt in två olika profiler, och fick lägga in värdena i vardera profil.

Nja det där är lite nyckfullt, det har jag också upplevt. Också helt plötsligt är det nollställt igen. Nu är det inte säsong så det blir inte mycket körande för er. Men du får gärna skriva här när du kört några månader nästa år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen