• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Övervakningskamera till husbil med 12 v?

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Ni som har övervakningskamera i husbilen, driver ni den på 12 v?
Vilken modell använder ni?
Funderade på att skaffa en lite för att kunna kolla till dotterns hund när den är själv i husbilen samt om nån skulle få för sig att gå in.
Hjälper ju inte mot inbrott, men tror att tjuven som ser en kamera får nog lite fart ut igen.

Har precis testat kameran och den var riktigt bra. Bra bild och lättstyrd. Den bygger inte så mycket heller så den blir lätt att placera i taket eller under ett skåp. Det fungerade utan problem att styra kameran från en mobil utan Wifikoppling.
Nästan löjligt billig var den också. Tur jag köpte 2.
Tack för tipset!!
Härligt👍👍

Jag får inte min att fungera har provat med flera routrar även på grannens wifi hållit på i två dar till och från, har full täckning med mobilen på all wifi. får reklamera den.

Jag får inte min att fungera har provat med flera routrar även på grannens wifi hållit på i två dar till och från, har full täckning med mobilen på all wifi. får reklamera den.
Den fungerar endast till ett 2,4 GHz WiFi-nätverk.
Se dessutom till att 2,4 GHz WiFi-nätverkets SSID inte är dolt och att säkerhetsnivån är inställd på antingen WPA eller WPA2.

Har hatt samme problem med å koble til Wi-Fi med begge band påslått, løsningen er at jeg på Wi-Fi ruteren satte opp et gjestenett som er låst til 2,4 GHz. Nesten alle slike enheter benytter samme chip for Wi-Fi (og Bluetooth), standard bibliotek for oppkobling klarer ikke å bestille kun 2,4 GHz og ruter programvaren er ikke smart nok til å låse til 2,4 når den kan tilby 5. Min Wi-Fi er et TP-LInk Deco mesh system.

Starta kameran i dag utan problem
Men jag har en netgear m1 där jag kan välja vilket band som jag ska använda på wifi
Jag har också en Nighthawk M1 i husbilen, jag kör båda wifi (5+2,4) samtidigt, mina olika Vstarcam jag haft i husbilen genom åren har hittat dem direkt vid installationen.
Men måste man välja så brukar kamerorna vilja köra på 2,4Ghz

En annan fråga hur matar ni kameran med ström
Så på adapter att kameran ska ha 5V 1A
Provade i hemmet med en inverter på 300w
Med 2 uttag för 230v efter 4 timmar så känns Kameran varm ?
Usb uttag leverar 2A
Det innebär att Uttaget kan leverera upp till 2A. Det är förbrukaren dvs kameran som bestämmer strömförbrukningen.

Det blir litt varmeutvikling av 5W, men det som bruker mest i et overvåkningskamera er led lampene synlig eller ir. Normalt bruker slike kamera mye mindre strøm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen