Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Det som var lite underligt var att jag inte kunde se någon skorsten på ugnen. Ca 10 cm bakom ugnen gick det ledningar för vatten.Har sett en tilsvarende gasol dreven, tror denne har en brenner på bakveggen. Og om den er den samme vi hadde i en Winnebago så fungerer faktisk termistaten ved å veksle mellom full blast og en pilotflamme. Noe mer avansert enn den som sitter i Techtower sammen med kyl og frys.
Test å slå den på og titt inn etter noen minutter.
Edit: Det ser ut til at dette er en mer avansert med grillbrenner i taket og undervarme i bunnen på ugnen. Den varianten har jeg kun hørt om.
Du kan ha rätt. Men det finns ju också en ”knapp” med stjärna, som man skulle kunna tro är en tändknapp.Tittar man på informationen för olika tider för matvaror så kan det vara en mikro med grill.
Bra likt, men det är inte den. Den på din bild är mycket högre.Det ser ut att vara denna:
Det börjar nog närma sig. Hittade den här på KamaKan detta vara en nyare utgåva, storleken ser ut att vara ganska lika.![]()
Dometic Inbyggnadsugn OG 2000
En praktisk gasolugn för inbyggnad – med grillfunktion och roterande tallrik. Dometic OG ...www.campingvaruhuset.se
Vill minnas att detta är beskrivet i bruksanvisningen...Känsligt startförfarande, startar endast med helt öppen lucka,
Exakt, det var så vi fick igång den första turen med husbilen, jag var tvungen att läsa manualenVill minnas att detta är beskrivet i bruksanvisningen...
Pålle
Stämmer det att det inte är någon skorsten?Jag har en sådan originalmonterad i min Hymer.
Förutom "vanlig ugn med brännaren bak nertill så har den även grill upptill med inbyggd motorgrillspett.
Ja, Smev heter den, men kommer inte ihåg modellbeteckningen på min.
Känsligt startförfarande, startar endast med helt öppen lucka, efter tändning går man över till halvöppna läget, där måste man vänta ett par minuter innan man kan stänga luckan helt, försöker man forsera detta startförfarande så avbryter ugnen starten![]()
Stämmer det att det inte är någon skorsten?
In i boutrymmet?man drar ut en avskärmande plåt allra överst på ugnen när man använder den, där strömmar värme/avgaser ut.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons