• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Senaste aktivitet

• Kjell
    Kjell reagerade på Dethleffs's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Angående flakmoppe så var jag hos Tomas Dahlén för några år sedan. Där var en flakmoppe, eller snarare hade varit en flakmoppe. Om detta...
  • Kjell
    Kjell reagerade på Robert's inlägg i tråden Veteranmoped med Gilla Gilla.
    Bromstrummor och bromsbackar skall rengöras och göras klara för återmontering. Bromsbackar nästan på plats, den högra ligger inte helt...
  • Kjell
    Ny slang till bakhjulet. Knyckte lite talk från badrumsskåpet för att kunna kränga på däcket och då helst utan att orsaka hål på...
  • Kjell
    Leverans från Mopeddelar.se Är nog klar med demontering, nu börjat istället montering.
  • Kjell
    Högtryckstvättat lastflaket, sedan fick det torka ordentligt. Hade träolja hemma och det blev riktigt bra.
  • Kjell
    Igensatt luftfilter stryper lufttillförseln, köpt ett nytt luftfilter. Igensatt avgasrör och ljuddämpare hindrar motorn att varva ut...
  • Kjell
    Det skall vara 3 dl transmissionsolja i växellådan enligt Jim Lundberg Classic Motor. Problemet är att påfyllningshålet tillika...
  • Kjell
    Tändplattan återmonterad, svänghjulet på plats. Noggrann inställning av gnistgap 0,5mm, brytaravstånd 0,4mm samt förtändning 1,7mm...
  • Kjell
    Lossat på svänghjulet. Oj, en del ytrost, fukt och smuts. Blir att göra rent och slipa bort rosten. De motorer jag hanterat tidigare...
  • Kjell
    Motorn urmonterad från ramen. Ovanpå ligger ett luftfilter. Den motorn måste fått andnöd vid lite gaspådrag.
  • Kjell
    Bakhjulet demonterat, rengöring på gång. Slangen behöver bytas, bromsreglagen rengjorda och insmorda, bromsbackarna uppruggade. Verkar...
  • Kjell
    Under all oljeblandad smuts hittade jag motorskylten. Med stark ficklampa och förstoringsglas gick det att tyda: FICHTEL & SACHS AG...
  • Dethleffs
    Dethleffs svarade på tråden Veteranmoped.
    Angående flakmoppe så var jag hos Tomas Dahlén för några år sedan. Där var en flakmoppe, eller snarare hade varit en flakmoppe. Om detta...
    • 9.jpg
  • Ingrid o Pålle
    Jag har tagit upp diskussionen med Din Husbil som jag köpt den nya ifrån men tänkte jag skulle undersöka alternativ också. Söker lite...
  • K
    Dom här raderna i rött från Transportstyrelsens information retar mig: "Bilar upp till 4 250 kg (ej campingbilar/husbilar) Om du haft...

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen