• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Yoga

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Nyskrivet i kväll, hörde ordet yoga nämnas och så kom texten till mej.

Igenom dörren rusar hustrun och innan hon hunnit stanna, kommer det ljud från hennes mun, en massa ord som är ihopsatta till meningar, jag har anmält oss till en yogakurs, säger hon flåsande. Men snälla hustru du vet väl att jag inte kan jogga i min ålder. Har du ”knäck i lurarna” min man, vi skall inte jogga utan gå på yoga.

På vägen hem köpte jag två yogamattor och en bok om yoga som heter ”Yogans renande kraft”, vad jag i detta ögonblick tänker, behåller jag för mej själv. Men kommer att tänka på den indiska yoga gurun Ravi Shankar, det var han som satt i ett lakan och spelade på en sitar, i mina öron lät det som, gnällig motor på tomgång.

Det var bara ta mattan under armen, som kostade en tusenlapp, tänkte varför, kunde vi inte ta mattan i vårt förråd, den är så stor så den hade räckt till både mej och hustrun, dessutom hade vi sparat två tusen spänn.

Jag höll på att vända i dörren där yogakursen skulle hållas, det var som att komma in i ett rum med regnbågens alla färger. Kanske skulle vi spela färgfemman som extra överraskning. Där kommer jag i mina jympadojor från tidigt 70-tal, de var en gång vita men precis som kameleonten har de skiftat färg och är numera ljusgrå, men det tog 50 år ungefär. Övriga kläder jag hade på mej kallades i detta sammanhang förmodligen för secondhand trasor.

Fågelkvitter och en musik som var så dålig att den aldrig hade platsat i melodifestivalen, så somnade jag på mattan och vaknade när hustrun väckte mej, för det vad dags åka hem. Yoga mattan kastades på återvinnigs centralen i containern brännbart. Nästa kurstillfälle fick hustrun åka själv och jag blev hemma och såg en bra film på TV.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen