• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fråga Windows 11 och MSN

Robert

iSekreterare
Admin medlem
Medlem
Med Windows 11 följde MSN med som dels finns på aktivitetsraden nere till vänster men som också dyker upp lite då och då som en webbsida.
Hur tar jag bort MSN från min LapTop?

Prova detta ...
  • Gå in på Inställningar i Edge (klicka på de 3 punkterna längst uppe till höger i fönstret
  • Välj "Start, hem och ny fliksida"
  • Möblera bland de appar som startar en ny flik när du startar Edge

1742883851200.png
Dvs ta bort MSN i listan.

Alternativ 2: Kör Chrome i stället för Edge ;)

Jeg leste for en tid siden at MS pushet reklame i enkelte land fra Windows 11. Det er mulig at dette er en del av det. En start kommando som er en URL vil åpne en ny flik i standard webleser. Det å åpne en msn side er for MS en effektiv måte å pushe reklame.

Tror att de lägger in mer sånt vid varje uppgradering. När jag lade på den senaste, 24h2, i höstas fick jag mer sånt.
Men kommer inte ihåg de exakta saker jag gjorde för att få bort det.
(Det är just för sådana breda frågor som AI, typ Copilot, Gemini, Chat GPT och Perplexity.ai är så bra. Man skriver frågan så som i första inlägget och får ett (ganska) exakt svar. Och om det inte funkar fullt ut så skriver man en uppföljningsfråga.)

Hva står i adresselinjen for siden, Chrome og Edge har den blank for sider de selv laster. Tipper det står noe der, hva som står kan fortelle oss endel om kilden om vi er heldige. Jeg begynner å tro at det er et bakgrunnsprogram som er synderen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen