• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vill du se avundsjuka blickar på ställplatsen nästa sommar?

IMG_6064.jpeg
Hur är det för dig, är du en till med en vit husbil, cirka 6,50 m lång, 2.30 bred och strax under 3 meter på höjden? Nu har du chansen att till nästa sommarsäsong komma till ställplatsen med en helt unik kärra, som kommer att bjuda på grannens avundsjuka blickar när han ser dig och din bil.

Det är Car & Classic som auktionerar ut en ”1963 VOLKSWAGEN TYPE 2 ‘SPLITSCREEN’ WITH TRAILER”. En klassisk Volkswagen-buss har gjorts om till unik husbil – och dras av en lika klassisk pickup. Dessutom har Folkan fått en modern och kraftfull turbomotor från Audi S3 med automatlåda.

Auktionen avslutas imorgon den 29 september 19.00. Högsta budet just nu är £31 000.

Lycka till

Tommy
 
Jag har kört en split screen i jobbet och det är inget jag vill göra om, rostar bra dålig motor oväsen nästan ingen värme obekväm. Jag har varit med i vwklubben och har svårt att förstå glädjen med dessa fordon.
Skulle tro att en mycket tyngre motor gör detta fordon till en dödsfälla.
 
Jag har kört en split screen i jobbet och det är inget jag vill göra om, rostar bra dålig motor oväsen nästan ingen värme obekväm. Jag har varit med i vwklubben och har svårt att förstå glädjen med dessa fordon.
Skulle tro att en mycket tyngre motor gör detta fordon till en dödsfälla.
Oj, då ä’ du gammal!

Så gammal så att du troligen känner igen den här mojängen, som kommer från en VW bubbla med hela 25 HK.

IMG_1907.jpeg
En äkta SOLEX 25 VFIS. Den har Uffe (svärfar) i bokhyllan i sitt ”pojkrum”.

Tommy
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen