• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vilken ö på Kanarieöarna mitten på april

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Borås
Snart blir jag gammal på riktigt och tänkte eventuellt ta en liten resa med frun till nån av öarna.
Har vart i Play de Ingles på Gran Canaria så kanske prova nått annat ställe.
Vilken är att fördra? Är inga party människor, havet är väl för kallt fortfarande i april så uppvärmd pool är att föredra.
Mysiga restauranger och bra mat gillar vi, samt kvälls promenader i små gränder eller ut med havet.
Har sneglat på Teneriffa en liten by utanför Santa Cruz som verkar mysig, samt att man kan ta taxi eller buss in till SC för shopping osv..

Alla tips och avrådan tas mot med tacksamhet.

Inga på hopp, om någon som tycker nått annat än du !:love:
 
Snart blir jag gammal på riktigt och tänkte eventuellt ta en liten resa med frun till nån av öarna.
Har vart i Play de Ingles på Gran Canaria så kanske prova nått annat ställe.
Vilken är att fördra? Är inga party människor, havet är väl för kallt fortfarande i april så uppvärmd pool är att föredra.
Mysiga restauranger och bra mat gillar vi, samt kvälls promenader i små gränder eller ut med havet.
Har sneglat på Teneriffa en liten by utanför Santa Cruz som verkar mysig, samt att man kan ta taxi eller buss in till SC för shopping osv..

Alla tips och avrådan tas mot med tacksamhet.

Inga på hopp, om någon som tycker nått annat än du !:love:
Tror du har fångat in situationen bra.

I april börjar govädret på riktigt. Havet är nog max 21-22 grader och det gör att kvällarna känns lite svala. Puerto de la Cruz är min personliga favorit, men det finns ju solsäkra områden som ligger i lä på både södra Teneriffa och Gran Canaria bl.a.
Lycka till med planeringen.

Det mest solsäkra i lä på GC där jag bor, är nog Puerto Rico och Puerto de Mogan.
 
Snart blir jag gammal på riktigt och tänkte eventuellt ta en liten resa med frun till nån av öarna.
Har vart i Play de Ingles på Gran Canaria så kanske prova nått annat ställe.
Vilken är att fördra? Är inga party människor, havet är väl för kallt fortfarande i april så uppvärmd pool är att föredra.
Mysiga restauranger och bra mat gillar vi, samt kvälls promenader i små gränder eller ut med havet.
Har sneglat på Teneriffa en liten by utanför Santa Cruz som verkar mysig, samt att man kan ta taxi eller buss in till SC för shopping osv..

Alla tips och avrådan tas mot med tacksamhet.

Inga på hopp, om någon som tycker nått annat än du !:love:
Oavsett vilken ö man väljer så ska man vara på syd-sydvästra delen på resp. ö om man vill på Max sol. Vi har ca. 15 ggr bott på Mediteranian Palace med poolutsikt som ingår i Mare Nostrum Resort i Playa de Las Americas. Toppenställe med nära till havs bad. Önskar man lugnare så vill jag rekommendera Lanzarote med Playa Blanca som ort. Det finns flera trevliga hotell utmed stranden där. Vill man till Gran Canaria välj San Agustin. Don Gregory o Hotel San Agustin Beach Club strandnära.
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen