• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vem vill köpa husbil? (Tacksam för goda råd, tips o förslag)

Burstner

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Osby
Gumman o jag har börjat fundera på det här med husbil inför min kommande pensionering. Gumman är ju äldre än jag. Det verkar vara mysigt att kunna ta sig en tur när man vill. Tyvärr har jag ju ingen erfarenhet av husbilslivet alls. Så jag tänkte vända mig till er som har erfarenhet. Vad skulle ni föreslå? Vad ska jag tänka på vid ett köp? Jag har letat lite på internet o ser att det är en hel del att fundera kring. Helt nya husbilar tycks ha en del problem som måste åtgärdas på garantin. Det är inget för oss. Behöver ju också bottenmåla o vaxa båten. Så vi tänker oss en något beg. Kanske mellan 2010-2015. Men i bra skick o inte för många mil på mätaren. Vi tittar så klart på de lite lyxigare. Pris 2-3 miljoner. Behöver ju hålla lite hårdare i börsen som pensionär. Ev kan vi gå upp lite i pris om ni tycker att det behövs. Vi har ju precis sålt vår vinterstuga i Åre så lite slantar finns ju på banken. Klarar vi oss med 20 kvadratmeter? Två vuxna o två tonårskillar? Jag är ju en som alltid ska vinna! Har förstått att i husbilsmatchen vinner den som klarar fricamping längst? Vinner jag med 7 solceller på taket 6 styck 100 ampere batterier? Litium ska det tydligen vara? Några tips? Förmodligen blir det kanske inte så mycket fricamping? Hamnar kanske på någon av Firstcamps destinationer? Joxar lite med trasan mot gratis ställplats.
Vem är jag o vilken husbil föreslår du?
Ps kan man redan nu paxa ett medlemsnamn hos er? iZ passar mig bra. Är det ledigt?
............................

Nåja! Det här var avsiktligt lite lätt.
Kan Lasse eller någon annan göra något klurigt o svårare?
För rätt svar ska krävas både, vem är personen o ett exakt svar på EN lämplig husbil. Helst med en motivering.

...............
 
Jo glömde en sak. Det måste va en husbil med koppling till Italien. Man vill ju inte bli attackerad igen.
 
Det måste ’la bli en Laika, eftersom det är en hund som löper efter trasor på dem. Och den är Italiensk.
Nu är jag inte så förtjust i fotbollsspelaren som ev avses (delägare av Bajen), så jag skriver inte namnet.
Jag vet dessutom inte om han har barn överhuvud taget.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen