• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veckans fråga - Vilka platstyper använder du?

Vilka platstyper brukar du använda när du stannar för natten?

  • Ställplats

    Röster: 86 89,6%
  • Campingplats

    Röster: 57 59,4%
  • Parkeringsplats

    Röster: 37 38,5%
  • Rastplats

    Röster: 31 32,3%
  • Naturcampingplats

    Röster: 50 52,1%
  • Fricampingplats

    Röster: 71 74,0%
  • Annat alternativ (gärna med kommentar i tråden)

    Röster: 10 10,4%

  • Totalt antal röstande
    96
Beror på vad vi har för behov. Oftast är jag glad för en hård hyfsat rak yta. Som man är välkommen till. Vi behöver tömma och fylla ca var 5 dag. Fast vi använder allt i bilen. Behöver ej service just på varje plats. Gillar de platser där man betalar endast för det man nyttjar. Kan även tänka mig att åka en bit för att tömma/fylla.
 
Hmm..., den här är jättesvår att ge ett bra svar på..., håller med @Fam Pettsson

För natten på genomresa Rastplats, Parkeringsplats, Fricampingplats, Ställplats i nu nämnd ordning.
För natten vid ett evenemang, på parkeringen utanför
För natten vid ett besök hos vänner, på gatan utanför
För natten på en en weekend; Fricampingplats, Ställplats, Camipng, Parkeringsplats i nu nämnd ordning
För natten under semestern beror det helt på typen av semester

Lättillgängligt är viktigt
Billigt är viktigt (mest en princip :ROFLMAO: )
Plant är bra

Är en "Naturcampingplats" an avgiftsbelagd plats i naturen medan en "Fricampingplats" är en gratis likadan?
Vad kallar iHusbil en grusad yta i anslutning till/i närheten av vägen?

Sorry, vill inte dra igång en jättedebatt här - Tacksam för iHusbils definition!
Du som vill debattera starta gärna det i en annan tråd så att vi inte förstör omröstningen.

@iHusbil - Vill ni att jag markerar alla alternativ eller inget?

PS - Kanske en bugg, kanske en funktion? - Det går inte att söka mha sök på orden "Fricampingplats" och "Naturcampingplats" trots att det står här ovan.
 
Vi står till hälften på golfbanor utomlands Hemma är det nog mer 80-90 % :)
 
Vill ni att jag markerar alla alternativ eller inget?
Tanken är att man kryssar för de alternativ man brukar använda, det är inte mer komplicerat än så.
Brukar man övernatta på ställplatser, sätt en bock i rutan,
Övernattar man på camping kan man bocka för det också, och så vidare.
Brukar du använda alla typer av platser: Bocka för alla platstyper.
Så ja, brukar du använda alla platstyper så vill vi att du markerar alla alternativen.
Frågan gäller bara platstyper vi använder, hur ni prioriterar och vad ni föredrar är inte frågan vi ställer den här gången. :)
 
Vi står till hälften på golfbanor utomlands Hemma är det nog mer 80-90 % :)
Vid golfbanor brukar det oftast röra sig om parkering eller ställplats, så svarsalternativen borde täcka upp det hyggligt.
Det ligger en fråga i pipeline specifikt om golfare, men den kommer en annan gång. :)
 
Tanken är att man kryssar för de alternativ man brukar använda, det är inte mer komplicerat än så.
Brukar man övernatta på ställplatser, sätt en bock i rutan,
Övernattar man på camping kan man bocka för det också, och så vidare.
Brukar du använda alla typer av platser: Bocka för alla platstyper.
Så ja, brukar du använda alla platstyper så vill vi att du markerar alla alternativen.
Frågan gäller bara platstyper vi använder, hur ni prioriterar och vad ni föredrar är inte frågan vi ställer den här gången. :)
Grejen är ju att ett svar med alla markeringar valda är samma sak som en blankröst, den visar att jag röstat men inte tagit ställning :unsure:

Röstat och klart!
 
Grejen är ju att ett svar med alla markeringar valda är samma sak som en blankröst, den visar att jag röstat men inte tagit ställning :unsure:

Röstat och klart!
Se inte frågan som en omröstning av typen "vilken är bäst".
Det handlar mera om en opinionsundersökning där frågan är vilka platser vi använder. Alltså inte vilka vi föredrar att använda. Det finns ingen vinnare i det här fallet.
 
För natten (enstaka natt?) har jag kryssat i samtliga alternativ. Det blir vad som passar sig bäst.
Annat alternativ är oftast hos släkt och vänner, men då helst längre än en natt.
Vid längre än några nätter blir det för oss oftast camping ifall inte syftet med resan är att besöka släkt och vänner.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen