• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veckans fråga - Larm i Husbilen

Larm i husbilen?

  • Jag har inget larm installerat i husbilen

    Röster: 21 39,6%
  • Jag funderar på att installera larm i husbilen

    Röster: 10 18,9%
  • Jag har ett larm installerat i husbilen

    Röster: 24 45,3%
  • Jag skallarmar husbilen då vi sover

    Röster: 11 20,8%
  • Jag har installerad kamera för övervakning av bodelen

    Röster: 5 9,4%
  • Jag har möjlighet att koppla till geofence med mitt larm i husbilen

    Röster: 7 13,2%
  • Mitt försäkringsbolag kräver att jag installerat larm i husbilen

    Röster: 2 3,8%
  • Jag vill inte avslöja om jag har larm installerat i husbilen

    Röster: 2 3,8%

  • Totalt antal röstande
    53
Var får man tag på dessa skyltar?
Mig veterligt så finns dom inte längre. Men du kan skriva ut och laminera själv. Jag har aldrig förstått vitsen med dom. Nu gissar jag, det kan ha varit ett samarbete mellan Polisen, Vägverket, Forex, Husvagnsbranschens riksförbund, SCR, Västsvenska turistrådet och Hallands turist då man hade problem med inbrott. Jag fattar det som att vitsen med skyltarna var att få ut budskapet till nybörjare, utländska turister och dom som hyr husbilar att lägg inget synligt i hytten. Vilket är grundläggande för oss som rullat ett tag.
Telefonnumret till polisen som är tryckt där har jag lovat mig själv att aldrig ringa mer. Ringde det en gång för ett icke (händelse vid en järnvägsövergång) pågående brott, satt i kö i över 25 minuter och då kom där in en röst som berättade att jag kunde bli uppringd. Det är flera år sedan och där är ingen som har ringt.

safecar.jpg
 
Senast ändrad:
Jag tror man skall komma ihåg att ”tjuvarna” oftast inte är några dumbommar, utan oftast mycket skickliga hantverkare med hög erfarenhet (även om några få klantskallar också finns)
Dummys, attrapper och liknande ser dom på avstånd.
Och alla bevis som att vi har inte haft inbrott sen vi gjorde det o det, är inget bevis att något skulle ha hänt utan, men en mycket viktig sak är placeboeffekten, känner man sig själv nöjd o trygg slappnar man av mer o får en trevligare resa.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen