• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veckans fråga - Grillen och Husbilen

Vilken typ av grill föredrar du att ha med i husbilen?

  • Kolgrill

  • Gasolgrill

  • Elgrill

  • Har ingen grill med mig i husbilen


Resultatet kan bara visas efter röstning.
Efter mer än 40 års åkande har vi nog provat alla som finns på marknaden, just nu finns det minst fyra att välja på. 😂
 
Stefan A : Vi hadde også tidlig på 2000 tallet en slik grill som varmet ovenfra, den utgaven med 2 kokeplater. Vi fikk den aldri til å fungere ordentlig, den mer kokte enn stekte maten og virket veldig følsom for vinden. Mulig det var noe feil med den, for det virket som det var veldig dårlig effekt. Jeg har den dessverre ikke lenger, den er nok blitt til spiker eller muligens en ølboks eller to.
 
Man behöver låta den stå på en 5 - 10 minuter innan man börjar använda den, så att "infravärmen" kommer upp i temperatur.
Så Cramern är lite som en kolgrill när det gäller det.
Det tog ett bra tag innan jag kom på det
 
Det var mange ganger den sto og brant i nesten en time uten att vi fikk noen grilloverflate på maten. Det virket nesten som att gassen ikke kom helt fram.
 
Jag har två P11 men inget gasoluttag utomhus och brukar därför ha med mig en mindre gasoltub för grillen. Läste någonstans att man bara får ha två flaskor och totalt 30 liter. Någon som kan länka till vad som gäller?
Den frågan är het, jag var i en diskussion någonstans om transport av gasolflaskor i en personbil (vilket de flesta husbilar är), den mynnade ut i att privatpersoner får transportera mycket gasol för privata ändamål. På många ställen står det att en husbil bara får ha 2x P11 men som sagt transportera är en annan sak.

Tyvärr minns jag inte var det var, tror i någon FB grupp...

Vill någon debattera eller diskutera transport av gasol föreslår jag att denne skapar en separat tråd om det.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen