• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veckans fråga - Grillen och Husbilen

Vilken typ av grill föredrar du att ha med i husbilen?

  • Kolgrill

  • Gasolgrill

  • Elgrill

  • Har ingen grill med mig i husbilen


Resultatet kan bara visas efter röstning.

iHusbil

iAdmin
Admin medlem
Medlem
Ort
Inhus
Hej, detta är första frågan av flera kallad Veckans fråga, vi börjar med något så viktigt som grillen!
Känn dig fri att rösta som du vill och det går bra att skriva i tråden också, men tänk gärna på att det är rösterna vi i slutändan räknar.

IMG_20190719_204424.jpg

Se och rösta på alla "Veckans fråga" här: Veckans fråga
 
Senast redigerad av en moderator:
Kolgrill har sina uppenbara fördelar. Men då det också innebär att man behöver ha kol och annat med sig, plus att det ofta är grillförbud med kolgrill så blev det gasol.
Och med gasoluttag på sidan av bilen så är det smidigt.

Jag har aldrig råkat ut för just förbud att grilla med kol, kanske är det vanligt på campingar, eller?

Själv kör jag med en Cobb, i den används briketter, och den är kall på utsidan så den går bra att ha på bordet, ryker inte då matfett inte når briketterna.
 
Jag har aldrig råkat ut för just förbud att grilla med kol, kanske är det vanligt på campingar, eller?

Själv kör jag med en Cobb, i den används briketter, och den är kall på utsidan så den går bra att ha på bordet, ryker inte då matfett inte når briketterna.
De sista somrarna har det varit förbud mot kolgrill under ganska lång tid i de sydliga länen av Sverige men informationen har tyvärr varit dålig. Själv har jag av självbevarelsedrift upplyst otaliga campinggrannar, framför allt utländska, om detta. De flesta har varit förstående.
 
Har släpat med en liten gasolgrill i många år. Mest som reserv om spisen inne skulle sluta fungera. Tror att det är dags att lyfta ur den från garaget till årets turer. Grillade så mycket på sjön under 20 år att jag tröttnat lite på att grilla.
 
Big Green Egg mini max.
Luktar bara grymt gott.
Trots alla förbud har jag ALDRIG blivit ombedd att släcka den, men därimot i 90 % av fallen fått bjuda på smakprover och delat med mej av grill och BBQ tips.🤠🥰. Så här gottigottgott blir det när Vi är i farten.
Bacon explosion, en grymt bra bit som grisen sa 🤣🤠
20200829_151116.jpg
 
Big Green Egg mini max.
Luktar bara grymt gott.
Trots alla förbud har jag ALDRIG blivit ombedd att släcka den, men därimot i 90 % av fallen fått bjuda på smakprover och delat med mej av grill och BBQ tips.🤠🥰. Så här gottigottgott blir det när Vi är i farten.
Bacon explosion, en grymt bra bit som grisen sa 🤣🤠
Visa bilaga 1543

Ser verkligen smaskigt gott ut.

Vad väger ditt ägg?
 
Jag har två P11 men inget gasoluttag utomhus och brukar därför ha med mig en mindre gasoltub för grillen. Läste någonstans att man bara får ha två flaskor och totalt 30 liter. Någon som kan länka till vad som gäller?
 
Jag har två P11 men inget gasoluttag utomhus och brukar därför ha med mig en mindre gasoltub för grillen. Läste någonstans att man bara får ha två flaskor och totalt 30 liter. Någon som kan länka till vad som gäller?
 
Ni får jättegärna lägga upp grillarna i recensioner om ni vill, et är inte så krångligt och dagens tema kan man nog säga är grillar. :)
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen