• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Varningstriangel, blinkande varningsljus mm

Burstner

Välkänd medlem
Medlem
Ställer en fråga...både för mig själv och kanske andra.
Är det någon som vet något om följande?
Läste att Spanien planerar eller har lämnat varningstrianglar och kräver blinkande eller snurrande orange varningsljus ? ? ?
Kräver Tyskland också detta? Kräver Tyskland två varningstrianglar? ?
Kan det finnas annat att tänka på som det är lag på att ha med i bilen? T ex Tyskland men också i andra länder? Kan det finnas t ex krav på förbandslåda? Misstänker det. Men jag vet inte säkert. Jag brukar googla..men vad ska man söka på..det kanske finns någon färdig lista någonstans på Internet?
PS för min del är Tyskland mest intressant.

Ställer en fråga...både för mig själv och kanske andra.
Är det någon som vet något om följande?
Läste att Spanien planerar eller har lämnat varningstrianglar och kräver blinkande eller snurrande orange varningsljus ? ? ?
Kräver Tyskland också detta? Kräver Tyskland två varningstrianglar? ?
Kan det finnas annat att tänka på som det är lag på att ha med i bilen? T ex Tyskland men också i andra länder? Kan det finnas t ex krav på förbandslåda? Misstänker det. Men jag vet inte säkert. Jag brukar googla..men vad ska man söka på..det kanske finns någon färdig lista någonstans på Internet?
PS för min del är Tyskland mest intressant.
Här kan du läsa lite, men uderstryker att jag inte gjort någon kontroll av vad och vilket som är sant.
Men kul läsning!

Lag eller inte spelar ingen roll för mig om det är något som är riktigt bra. För en hundring köper man en "blixtpuck" som kan göra stor nytta när den väl behövs.

Haha.... Det var roligt att läsa....
Men sen att det är förbjudet att få bensinstopp på autobahn i tyskland....
Kan de flesta av oss glömma..... Då vi kör på diesel... :rolleyes::ROFLMAO:

Hmm, jag får inte upp några resultat alls. Funkar sidan för er?

Har valt två länder, och alla ämnen, men inget händer när jag trycker på "Se jämförelsetabell"
Testat på PC med Chrome & Edge
Testade på iPad, men med samma klena resultat.

Hoppas och tror det bara är ett tillfälligt fel, för det är en alldeles utmärkt hjälp. Mycket att hålla reda på och som bekant, saker och ting förändras över tid.

Tommy

Testade på iPad, men med samma klena resultat.

Hoppas och tror det bara är ett tillfälligt fel, för det är en alldeles utmärkt hjälp. Mycket att hålla reda på och som bekant, saker och ting förändras över tid.

Tommy
Krånglar hos mig med nu, troligen något tillfälligt fel eller uppdatering.
Glömde! Den finns som bra app också, lättare då man är ute och reser. "Going Abroad"

Appen fungerade bra, men den är inte helt uppdaterad. Den angav att det är tillåtet att prata i mobiltelefon utan handsfree i Sverige t.ex.

Det svåra är att hitta tillförlitlig och uppdaterad information... Tyskland brukar vara ordentliga.....
Så jag försöker googla på tyska...men vet ju inte riktigt vilka ord jag ska söka på.....egentligen borde det nog finnas saker att hitta på holländska sidor . Holländare åker mycket neråt Europa på semester.
Personligen funderar jag kring regler för.
Blixtpuck.. eller varningstrianglar...
Första hjälpen utrustning
Reflexväst
Reservdunk... (jag äger inga dieseldrivna fordon..)

Jag hittade detta..( men är inte aktuellt för mig)
Verkar aktuellt..2022. Man måste kolla när en länk är uppdaterad.
Handlar om regler i Tyskland för transport av hundar...böter finns...det gick i varje fall på min mobil att översätta direkt till svenska också.

https://www.stern.de/auto/hunde-im-auto-transportieren--das-sind-die-regeln-8805440.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen