• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Varningssignal Spanien!

Lite lösa tankar kring V16:

…och vad händer när man ska testa manicken? Det inbyggda SIM kortet kommer att skicka en (anonym) pling till Telephónica Tech för att markera platsen för olyckan.
- Tänk sedan på att Spanien har 25 miljoner registrerade fordon och om några tusen av dessa testar sina lampor samtidigt?
- hur testar man själva wi-fi kommunikationen, får man en indikering på att man är uppkopplad, eller…?
- sen så har man underlag för missbruk, låt bara fantasin flöda…
- hur många bilburna Spanjorer saknar möjlighet att lägga ut så mycket som 50-100€ på ”en så’n” grej?
- m.m.
 
Den använder inte wifi, utan går ut på internet via simkortet. Tekniken är väl beprövad i dag i många olika applikationer. Många bilar har det redan inbyggt, man har funktion som talar om att det är dags för service, om man har tekniskt fel och behöver hjälp osv osv.
Man ser säkert via någon blinkande lampa att den är ansluten till nätet och fungerar( kill gissning)
Priset däremot kan nog som du skriver bli ett problem för många
 
Senast ändrad:
Är detta en pryl som ska ersätta E-call?

Jag har inte hört nåt mer om vad som händer nästa år (när 2g/3g släck)
2018 blev det ju lag på e-call, i värsta fall blir det många med körförbud nästa år.
 
Är detta en pryl som ska ersätta E-call?

Jag har inte hört nåt mer om vad som händer nästa år (när 2g/3g släck)
2018 blev det ju lag på e-call, i värsta fall blir det många med körförbud nästa år.
Det tror jag inte är avsikten, det är säkert en lokal spanskt åtgärd mot trafikolyckor.
Sen har ju Telia meddelat att de flyttar fram sin stängning av 2G/3G till 2027 om jag minns rätt??

 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen