• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vampyrer i bilen

Effektiv myggdödare

SirMcLain

iValberedning
Medlem
Ort
Playa del Ingles
Mygg, Knott, Svidknott...

mygga.jpg


Finns det något värre? Jag gillar dem inte. En enda bzzz i husbilen gör att jag har svårt att sova. I båda husbilarna vi har haft tar de sig in på något sätt. Jag vill ju spreja en massa hemska giftiga myggmedel för att få bort dem, men min fru gillar inte det konceptet med sin astma.

Har provat allt som finns i Sverige. Bästa hittills är väl Thermacell, men den är ju ganska dyr i inköp och tabletterna som också är dyra räcker rätt kort tid. Utanför Sverige finns bättre grejer som tydligen är förbjudna i Sverige, men tillåten inom EU.

Vi stod på Camping La Torreta i Benidorm och det var massor av småmygg i buskarna där. Vi hade stora problem med dessa rackare både ute och inne. Bredvid oss stod en engelsk dam med en husvagn. Hon hade fönster och dörrar öppna och verkade inte bry sig. Vi hade lite samspråk då och då före det var dags för traktorn att hämta hennes husvagn som hon lagrade i närheten när hon inte var där.

När det var dags för avfärd kom hon förbi vår plåtis. "You can get this from me. I can buy a new one in England until next winter" och gav oss en Jungle formula." Snällt av henne. Var mycket skeptisk om detta och trodde inte på det. Men den var ju GRATIS😁 så man kan ju prova.

CH0492.jpg
Bästa present jag någonsin fått. Har aldrig haft ett mygg eller knott i bilen efter det. Vi har testat den i Enare Träsk, Nordkapp, Vildmarksvägen, m.m.. Så himla bra. Under flera år före UK gick ur EU har jag beställt hem det via postorder. Det är ganska dyrt men billigare och vätskebehållaren håller i 45 dagar, så man behöver ju bara ha tre fyra behållare på hela sommaren. (det är ju inte alltid behov)

Nackdelen är ju att de fungerar på 220 volt, så det kräver ju en inverter. Löste det med en liten 150 watt inverter från Kjell & C. Den drar knappt något, dessutom har jag upptäckt genom åren att det går bra att slå av den når man går på muggen på natten.

Nu efter att vi bosatt oss i Spanien på Gran Canaria sedan 5år, har jag upptäckt att dessa finns ju i varje butik i Spanien. Här är de dessutom hutlöst billiga jämfört med England.

Här kommer ett tips från Mercadona som tar både behållare och tabletter (som också säljs billigt på Mercadona). Även Spar, Hyperdino och alla andra kedjor säljer dem också.😉

1366_2000.jpg

Detta har höjt kvalitén på vårt husbilsliv. Hoppas någon har nytta av detta.

Hasta Luego
 
Den här använder jag. Fungerar fint och är 12V. Finns att köpa i Sverige,
Jag gillar inte tabletterna som räcker så kort tid. Annars är den kanon.

Mr.Mosquitos värmeplatta skapar en myggfri zon inomhus med effektivt skydd mot mygg. Perfekt inomhus och den fungerar även med öppet fönster. Lämpligt till Husvagn och Husbil där det enbart finns tillgång till 12 Volt.

  • Ansluts till ett 12V-uttag.
  • Skapar myggfri zon inomhus mellan 8-10 tim.
  • Skyddar 10-15 m2
  • Fungerar med öppet fönster
  • Lätt, enkel, ljudlös
  • Avger ingen rök eller stark doft
  • Enkelt att byta tablett - 10st tabletter ingår
  • Effekt 6W
  • Strömförbrukning 0,48A
  • Tabletterna får inte slängas i naturen eller vattendrag
 
Vilka skador/bieffekter ger dessa kemikalier på personer/husdjur inne i en husbil?
 
Fanns även nu att skicka efter det var 2017 jag beställde förra gången
nu kostade den 219,25kr fanns även refill att skicka efter 10st 267,76
Nu när mygg och knott är på gång är en liten 33 cl dricka burk bra att ha. Man tar en 33 cl dricka burk man gör ett hål i över kanten så att ett värmeljus går in i burken och några små hål i sidan i botten så värmen går ut där sen lägger man tabletten på botten och tänder på värmeljuset sen för svinner ohyran image.jpg
 
Nu när mygg och knott är på gång är en liten 33 cl dricka burk bra att ha. Man tar en 33 cl dricka burk man gör ett hål i över kanten så att ett värmeljus går in i burken och några små hål i sidan i botten så värmen går ut där sen lägger man tabletten på botten och tänder på värmeljuset sen för svinner ohyran Visa bilaga 6483


Kom ihåg bara att inte tända på den inomhus, där det vistas människor eller husdjur :sick:
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen