• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Vi drar ner tempot lite och lyssnar på Hammerfall och Noora (Battle beast)
Känslan i denna sång.... Ahhh va bra!!

Trevlig helg alla!

//Jocke

Det förstår jag verkligen att detta kan fastna och beröra.... och det är det musik går ut på..... jag gillar....själva melodin..o text... sätter ett extra plus på damen som sjunger... men de gör det också bra tillsammans... gitarrer sitter bra...och så det jag blir så glad att höra... så där låter riktiga trummor spelat av en riktig musiker...
Jag gillar..absolut inte de här helt onödiga hamrande flyglarna... fullständigt onödigt... det bryter totalt mot det andra...o inte på ett positivt sätt... men tyvärr tycks det va vanligt...
Men från mig..en 4 av 5 möjliga. .....

Finns en massa AI - musik att hitta. Hur mycket av detta kommer till utanför en dator? Förmodligen sånginsatsen?

Jag vet faktiskt inte! Att låta AI-program..hitta på något " nytt" i en viss stil... det är en sak...det har egentligen funnits rätt länge i lite avancerade synthar och program typ Band in a box... i minst 20-30 år.
Men i exemplet ovan är det ju en välkänd " låt" dvs AI måste då generera något i en viss stil..men med samma melodi och rätt text? ? Om det är AI genererat så lägger ju sången till lite..utsmyckningar ... ibland... jag vet inte...
Det finns några ställen där texten inte är helt rätt! !
Så just med sången vet jag inte?
Skillnaden mellan färdiga midifiler och Band-in-a-box...är ju snabbheten med AI...och med t ex Band in a box.. får man så klart inte solosång.

Vad skönt att slippa ...the sound of flygel...
Nu från något till något annat.. så här kan också musik va... John Hartford kompositör.. Gentle on my mind ...men också känd för sitt fotarbete..5: 45 ... ett solo behöver inte alltid va på distad elgitarr... 1991 här fanns en ung o nog lite blyg Alison Krauss ..om jag får möjlighet återkommer jag gärna till henne.

Och man kan va glad..här är en lektion i att spela tamburin..

Senast ändrad:
Det förstår jag verkligen att detta kan fastna och beröra.... och det är det musik går ut på..... jag gillar....själva melodin..o text... sätter ett extra plus på damen som sjunger... men de gör det också bra tillsammans... gitarrer sitter bra...och så det jag blir så glad att höra... så där låter riktiga trummor spelat av en riktig musiker...
Jag gillar..absolut inte de här helt onödiga hamrande flyglarna... fullständigt onödigt... det bryter totalt mot det andra...o inte på ett positivt sätt... men tyvärr tycks det va vanligt...
Men från mig..en 4 av 5 möjliga. .....
Damen i fråga är helt fantastisk om man gillar rock/Hon Sjunger i en grupp som Heter Battle beast. De är från Finland och är helt fantastiska. Har du inte lyssnat på dem, rekommenderar jag en låt som heter Den. Gärna live från Helsingfors😉

Damen i fråga är helt fantastisk om man gillar rock/Hon Sjunger i en grupp som Heter Battle beast. De är från Finland och är helt fantastiska. Har du inte lyssnat på dem, rekommenderar jag en låt som heter Den. Gärna live från Helsingfors😉

Jo jag la särskilt märke till henne..lägg ni gärna in ett bidrag.. det är väl därför den här tråden finns... det finns en väldigt lång lista på artister och " låtar "...

Skall vi trycka upp tempot lite så är detta en livelåt som har ett av de värst tempo utbyggnaderna i början o gitarr solot 7,50 in är outstanding. Flera av Coliseums medlemmar kom från John Mayalls Bluesband som faktiskt spelade på en skoldans i varberg på 60 talet :)

Till Ewa/Jocke... nej jag är ingen stor fan av det ni kallar rock.... det finns/ fanns en annan sorts rock förr...den gillar jag mera...Vi får väl snart hitta något med Chuck Berry... det är knepigt det här med ord.
Men så här tycker jag..jag hittade Eden både live och som studioversion... jag tycker att hon är rätt mycket bättre tillsammans med HammerFall.. obs rätt mycket.. hon har det där speciella i sin röst där .. det tycker inte jag kommer fram så bra i Eden... men jag kan ha fel.... jag har ju bara lyssnat en gång...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen