• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Kul när olika generationer möts och spelar musik;)



Jag tycker det känns som att Foo Fighters har putsat av Zeppelins gamla örhänge, eller vad säger ni?

P.s Jag tycker nog nog att jmmy och John fortfarande levererar d.s


Ha de gott!

//Jocke
 
Albumet ”Super Session” med Mike Bloomfield, Al Kooper och Steven Stills. Gammal LP, men bra.
 
Hej!
I dessa oroliga tider kommer jag att tänka på våra svenska stoltheter Sabaton ;)

För er som inte är bekanta med dem, skulle vilja vilja förklara lite kort. Sabaton skriver mestadels om historiska krigshändelser och slag ur en soldats perspektiv. De har mycket påkostade videor samt scenuppbyggnader. Sabaton väljer heller aldrig sida. De försöker spegla tankarna utifrån soldaternas perspektiv. Detta märks tydligt i videon nedan(1916) där man ser soldater från en massa olika länder, men även olika tidsepoker. Oavsett från vilken del av världen man kommer ifrån, kan man identifiera sig med texten. Det är det som är storheten med deras sånger, anser jag.

Här kommer ett klipp från en fantastisk spelning i Göteborg för några år sedan. Kolla scenen. Häftiga kameravinklar. Sist men inte minst...Vilken publik! En livstid i krig handlar om en soldats känslor under 30-åriga kriget.


De har även gjort en tribute till Motörheads 1916. Den speglar det blodiga slaget om Somme



Håll till godo!

//Jocke
 
Senast ändrad:
Jag har förmodligen delat denna tidigare men då den är extraordinär, blir det en repris.
Sound of silence - med Disturbed - Live, förstärkt med Myles Kennedy.
Jag vill på intet sätt ta något från Disturb´s version ;) Den är magisk! Jag ryser hela vägen ner till lilltån.

Jag skulle ändå vilja slå ett slag även för vår svenska stolthet, Tommy Johansson. Hans röst går inte heller av för hackor.
Han är heltidsgitarrist i Sabaton, so jag länkade till några våningar upp. Han har en egen Youtubekanal där han lägger upp en massa covers. Hur han hinner med detta utöver Sabaton är mig en gåta, men jag älskar det.
Tommy gör även en cover på Abbas The winner takes it all som är helt otrolig. För den som inte har lyssnat på honom tidigare kan jag varmt rekommendera hans kanal;)



//Jocke
 
Jag vill på intet sätt ta något från Disturb´s version ;) Den är magisk! Jag ryser hela vägen ner till lilltån.

Jag skulle ändå vilja slå ett slag även för vår svenska stolthet, Tommy Johansson. Hans röst går inte heller av för hackor.
Han är heltidsgitarrist i Sabaton, so jag länkade till några våningar upp. Han har en egen Youtubekanal där han lägger upp en massa covers. Hur han hinner med detta utöver Sabaton är mig en gåta, men jag älskar det.
Tommy gör även en cover på Abbas The winner takes it all som är helt otrolig. För den som inte har lyssnat på honom tidigare kan jag varmt rekommendera hans kanal;)



//Jocke
Ny upplevelse, riktigt bra :love:

 
Har ingen video, men just nu en hel del 60- tals musik var i torsdags på konsert ” Hits o Historier 64-66 med ett gäng som spelade hits med start från Beatles första live konsert i USA -64 till deras sista live uppträdande för betalande publik -66 kommer den till någon plats i närheten av er och ni gillar 60-tals musik , Gå !
Till hösten kör de följande
 

Bilagor

  • IMG_0466.jpeg
    IMG_0466.jpeg
    1,7 MB · Visningar: 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen