• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Vad lyssnar du på just nu?

Mina damer och herrar, på begäran, Carl Perkins himself! Också något att stampa takten till, men se upp, han gillar inte om du stampar på hans skor. Och jag har givetvis kollat mycket noga så att varken Tommy, Erik eller Disturbed har gjort nån förädling...men det kommer nog?
Ps, jodå det finns metal..men då är det mest gitarrsoundet som är annorlunda ..
Skickar med en lektion om hur man lirar rock n roll.... det finns experter på sånt.

Här.är en hel konsert med bl a Carl Perkins från 1985 där Dave Edmunds var den som höll ihop hela konserten 1986 köpte jag konserten på Vhs.
Denna konsert innehåller de flesta av de artisterna som jag beundrat genom tiderna.

Lyssna och njut

Helt klart sockersött ... man bra för fanken.. o flera super-musiker. Jag har stött på det klippet förr.
Intressant förändring av den låten. Det var från början mycket mera country. Jag gillar allmänt Don Williams..han ligger ofta på just den sockersöta gränsen.
Men gör det bra..går aldrig över. Här är originalet.

Den här är jag svag för.
Den är ursprungligen från Merle Haggard, Merle borde ha en helt egen tråd.

Senast ändrad:
Inga kommentarer från mig....... absolut inte. Sverige tillåter inte autotune..men att någon i kören, på inspelad bakgrund sjunger melodistämma ...Norge har tydligen godkänt Autotune...
Obs några år sedan... hon heter Vendela Nilsson...

Jag har varit inne på detta med att korrigera falsk sång tidigare...

Post i tråd 'Vad lyssnar du på just nu?' https://forum.ihusbil.se/threads/vad-lyssnar-du-på-just-nu.2661/post-67621

Senast ändrad:
Grattis till Clabbe.... 80 år precis!
Kanske nån som minns Ola and the Janglers? Clabbe var med o skrev låtar.
Jodå, jag minns...såg dem på Gröna Lund....

Här kommer lite vaccinering o motgift emot " mellon ". 10 000 medlemmar, bra, det borde väl generera minst en tumme upp? Hyfsat kända artister .... . George Harrison, Roy Orbison, Bob Dylan..tjaaa o och minst 5-10 andra.

Senast ändrad:
Tre tiondels promille... skönt att se att det fortfarande finns musiknjutningsförmåga! Så till er, lite ord. Klippet överst är ju inte live på något sätt... jag imponeras av George Harrison sång.. mm. Klipp två är ju definitivt live... det blir tyvärr lite sämre ljud, men intressant att se så många tillsammans... för övrigt känner jag inte till riktigt alla, bara de mest kända... som jag skrev..o skrattade..hyfsat kända.... det är o var ju bland de absolut mest kända.... George Harrison har varit med i Beatles... vad slår ut det ? Nåja... jag har dock en liten misstanke om att det är en som drar..positivt... Vi ska snart lyssna lite på honom.. men .. Claptons solo är bra på det sätt jag tycker ett gitarrsolo ska va...det smälter in och det bygger upp..inte bara en uppvisning i hur snabbt o hur många toner man hinner med... riktigt riktigt bra solo tycker jag.
Nåja..Vi går vidare..med .... en speciell herre...också musik o sång, speciell... jag är mest imponerad av honom som kompositör... mycket egna o speciella upplägg på melodier...texter som i munnen på nån annan skulle kunnat bli totalt sockersött... men han gjorde det till något helt annat... jag gissar att det är denne som efterfrågas?

Mycket intressant melodi o upplägg..o tänk på att detta är 1965 ! Det är alltså 60 år sedan... till de yngre säger jag bara..tiden går fortare än du har den minsta aning om..

Det finns många fullständiga mästerverk. Hela denna show nedan är häpnadsväckande ! Vem kan konkurrera, med egna melodier... i denna genre? Tja Simon o Garfunkel har ju ett stort utbud av eget material... Elton John... men sen dessutom Roy Orbisons sång...
Ps...kanske Beach Boys? Bee Gees ?
Men Beatles då ? Men jag vet inte riktigt om man ska räkna in dem i detta? De spretade åt olika håll..

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen