• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Inte en tatuering o inga spända armmuskler... eller halsmuskler... men riktigt finstämd sång... o jag tror inte ens hon har varit med i Idol...Hur är detta möjligt?

Peter...javisst är det här bra....väldigt väldigt bra... sånginsats... ( nåja förutom vid 4:10 för mig total ofattbart onödigt! )
Elegant synth/ stråkarr... flera tonartshöjningar..o det brukar det ofta va... varför han ska plocka fram ett munspel ur baglomman förstår jag inte...om man nu är inne i den här stilen så borde väl ett väl avvägt dist gitarrsolo suttit bättre..men försiktig o inte för mycket toner o plock..
Sen ..detta är absolut inte något liveframförande på något sätt... men bra bra bra... i dessa tider med så mycket effekter att välja på... gillar jag inte riktigt reverbet..särskilt i början....borde finnas bättre?
PS
Väldigt bra från 1:28 hela den versen... han har total kontroll!

Inte en tatuering o inga spända armmuskler... eller halsmuskler... men riktigt finstämd sång... o jag tror inte ens hon har varit med i Idol...Hur är detta möjligt?

Fantastiskt sockersöt och ljuv. Så till den milda grad att jag var tvungen att rehabilitera mig en god stund med både Disturbed och Erik G! :cool: :giggle:

Visst sjungs det bra...men är det inte nåt lite falskt?
Digital inspelning har gjort mycket möjligt! Autotune o pitch corr... att digitalt, med ett program höja eller sänka en ton som inte ligger helt rätt har blivit möjligt! Det stör mig. Därför försöker jag alltid hitta något som är så live som möjligt. Men det finns många som inte störs. Sen är det möjligt att klippa och klistra från olika tagningar...och korrigera saker som inte ligger rätt i tempo.
Phil, i klippet är väl insatt i saker och har haft en hel del jobb men gjort det hela noga. Allt finns i klippet..för de som vill veta...

Fantastiskt sockersöt och ljuv. Så till den milda grad att jag var tvungen att rehabilitera mig en god stund med både Disturbed och Erik G! :cool: :giggle:

Du är rolig... tösen är bra! Det är lite konstigt..jag googlar o letar mycket på Youtube om allt möjligt..musik..campers o tekniska grejer..sen rätt ofta så dyker det upp förslag på saker... den här Dana Winner var ett sånt förslag som Youtube gav... jag visste inget om henne egentligen..inget namn o aldrig hört henne sjunga..men jag kände till att det fanns någon som var populär i Belgien o Nederländerna....för jag känner en holländare... men att tösen skulle va så dålig att du måste rensa öronen... det förvånar både mig och säkert också publiken... och de tycks uppskatta henne! Jag hittade ett exempel till... är det där Belgiens svar på Carola, Sanna Nielsen eller Agnetha Fältskog?
Ps det här kallar jag live-sång!

Senast ändrad:
Du är rolig... tösen är bra! Det är lite konstigt..jag googlar o letar mycket på Youtube om allt möjligt..musik..campers o tekniska grejer..sen rätt ofta så dyker det upp förslag på saker... den här Dana Winner var ett sånt förslag som Youtube gav... jag visste inget om henne egentligen..inget namn o aldrig hört henne sjunga..men jag kände till att det fanns någon som var populär i Belgien o Nederländerna....för jag känner en holländare... men att tösen skulle va så dålig att du måste rensa öronen... det förvånar både mig och säkert också publiken... och de tycks uppskatta henne! Jag hittade ett exempel till... är det där Belgiens svar på Carola, Sanna Nielsen eller Agnetha Fältskog?
Ps det här kallar jag live-sång!

Absolut fortfarande sockersöt och ljuv! Lite sömningt fram till 3:26, sen piggnade hon faktist till ett tag. Men va fasen Burstner, det var väl en väldigt sötsliskig och tillrättalagd video, med de utvalda snyftande åskådarna? Lite tatueringar, spända muskler och dirt vill vi väl ändå ha i låtarna! :cool: :sneaky::D

Jo jo....jag googlade lite på henne...hon är tydligen populär i just Belgien, Nederländerna och Tyskland...o tyskar brukar gilla lite sånt här...det är klart att det är sött..men i den genren gör hon det bra.. det fanns ett klipp där hon sjöng..Abbas.. the winner takes it all.... det gjorde hon rätt bra... jag ska se o kolla hur det står sig mot originalet...
Nej nu är det slut med " sliskig " musik.. nästa gång ska jag läggs in nåt som jag själv gillar... som verkligen skiljer sig från mängden... ska vi kalla hen för " geni" ? Det har på något sätt ändå med Dana Winner att göra...men faktiskt också med UK... tror jag... o vad kan det va? O det är så långt ifrån Autotune o Disturbed som över huvudtaget är möjligt.... mycket stor koppling till Sverige! ! Väldigt stor...
PS tror det finns en i Tyskland som heter Helene Fischer... populär och i samma stil som Dana Winner ?

Senast ändrad:
Absolut fortfarande sockersöt och ljuv! Lite sömningt fram till 3:26, sen piggnade hon faktist till ett tag. Men va fasen Burstner, det var väl en väldigt sötsliskig och tillrättalagd video, med de utvalda snyftande åskådarna? Lite tatueringar, spända muskler och dirt vill vi väl ändå ha i låtarna! :cool: :sneaky::D

Va! ! ? Tillrättalagd video! Det där är bara några inhyrda gråterskor.... så ska det va numera.... Du hänger inte med! Kolla lite idol... Alla ska hurra o gapa med munnen som om de vore hos en tandhygienist.... o allt ska överdrivas..o allt ska numera kallas.... en låt... förr fanns det...flera olika ord...sång, hymn, visa, psalm o många fler... fanns till o med uttrycket.. en bit... nu är allt en låt... det går framåt i kungariket... jag menar, Du gamla du fria.. är ju en käck låt?
Så krinil, ska du fixa nån fest? Hyr in några gråterskor ... moderna gråterskor fixar alla möjliga ansikts- o kroppsuttryck... jag tror att det numera går att få dem med ROT-avdrag? Men jag är inte helt säker.
Gråterska – Wikipedia https://share.google/sxdOqSQR5lhIzJAtq

Stor konstnär på alla sätt... dog också alldeles för ung. Gillas i allra högsta grad av mig...
Melodin är faktiskt en mycket gammal engelsk folkmelodi.. som också borde få ett inlägg nån gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen