• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Känns nästan som att sitta inne i en högtalare i min lilla plåtis 🤣 🎸🔊

Det där är o var en duktig kille..givetvis...6 grammys! Tydlig blues...o sånt gillar jag.
Jag tycker bara att det är kul att fler kommer med förslag på saker att lyssna på... jag skulle lätt kunna lägga in minst hundra, ja säkert tusen exempel på bra musik...
Obs...bra musik o bra artister är bra både på låg o hög volym. O skräp är skräp både på låg o hög volym...
O det får mig att tänka på Gustav Fröding... Snus är snus, om ock i gyllene dosor.
Jag tror det finns som musik? Vad hette han ? Herr T och ..... tror jag!

Fast Majzzan, du bör nog se över din bekantskapskrets! Så där sätter man ett blues-solo....samma där...så mycket bättre blir det inte i den stilen....fast det finns ju fler att lyssna på om man gillar blues... synd att slutet blir lite avhugget...
Jag undrar också lite över musiksmak.... här är det verkligen BLUES.... men få har noterat det...
Jag la in detta...

Post i tråd 'Vad lyssnar du på just nu?' https://forum.ihusbil.se/threads/vad-lyssnar-du-på-just-nu.2661/post-67405

Senast ändrad:
Apropå Blues, Detta är Samantha Fish med Bulletproof.
Härligt distad gitarr. Inte den vanligaste sorten heller, en "Cigar box guitar"!

Inlägg 345 och 346 ! ! Tyvärr Majzzan, om jag bara ska välja ett av dessa? Vad blir det?
Nu är vi inne på duktiga...artister...men det är ju liksom inte Beatles, Stones, Bob Dylan eller Elvis.... jag har också några på den här nivån att bidra med...
Tony Joe White kände jag till namnet på och en melodi som heter Polk Salad Annie...kände jag till....men det var väl egentligen allt... Samantha Fish ? Ingen aning! Men googlade lite o kollade lite på Youtube...det tycks va den här Bulletproof som gäller... allmänt från de jag lyssnade på tyckte jag det tidigare verkade bättre än senare saker... men hon har tydligen blivit nominerad till flera grammys! Så okänd är hon tydligen inte... men för mig.. Mest gillar jag hennes sång.. men också låten i sig. Gitarrspelet haltar too much i tempo...intressant gitarr..fyra strängar..
Saker sitter bra i tempo hos TJW... men trots detta väljer jag nog Samantha Fish...det känns " roligare" o attityden tillalar mig... men kompet haltar...
Intressant med två mickar!
PS är det meningen att man ska bedöma de röda skorna också? Det saknar jag totalt kompetens för?

Senast ändrad:
Avdelningen..lite mindre kända... nåja..delvis.. här är det vackert..vackert .. vackert och massor med charm... men låt dig inte luras. Det finns en hel del bakom... melodin är skriven av John Prine Han är lite mera känd, men kanske inte i Sverige?

John Prine skrev ibland kluriga texter.... han var en av Bob Dylans favoritlåtskrivare. Han dog tyvärr i covid...det var ju inget att bry sig om...eller ! ! !
Här är originalet..jag tror att det var så att John o den kvinnliga sångerskan på bas just hade gjort slut. Syns det ? Jag tror det.

John Prine’s “Speed of the Sound of Loneliness” - The Sound Also Rises https://share.google/G5T8A5VcLJpPlTa0r

Senast ändrad:
Här är Bob Dylans favorit... en udda text... typiskt John Prine . Lake Marie.
If God's got a favorite songwriter, I think it' s John Prine, sa Kris Kristofferson.

Etta James..BLUES.. ( soul). mycket välkomna tillbaks...om ni kollar in mitt inlägg 278... så kommer hon in mot slutet...bra bättre bäst.. hela det klippet är bara så extremt.. BB King Albert King och Etta James med flera... fräckt ..roligt..o bluesigt...... minst 500 människor står upp jublar o hurrar! Här är det väl lite färre? Det finns bättre bluesklipp..men knappast med så många tillsammans...
Ler the Good Times Roll.. kör det klippet 10 gånger...så förstår ni..men..se upp lite med det där med basen... det kan dölja en del detaljer... men visst..lite bas på detta är ju helt ok..
PS jag har försökt att hitta något med Peps Persson... ibland är han ...plus plus plus när han kör riktig blues..
PS Etta James var född samma datum som jag! Idag! En ära för mig! Tyvärr lever hon inte..men det gör jag!
PS för husbilsägare..passar kanske elektricitetsvisan bäst ! Hasse o Tage ...
Allt går ju med elektricitet!

Post i tråd 'Vad lyssnar du på just nu?' https://forum.ihusbil.se/threads/vad-lyssnar-du-på-just-nu.2661/post-67405

Senast ändrad:
Nu får vi ha något.... up-tempo... lite fart..o en jäkla trummis..som trycker på...
Och Bo Diddley och Ron Wood... det här är en av rock o popmusikens fädrar.......

Senast ändrad:
Man kan ju lika bra lyssna på ytterligare musik... det regnar ändå... en man och en 12 strängad gitarr o han skrev musiken själv.. mycket personligt.

För den som är intresserad!

Tack för tipset... The King and the King!

Fast synd om Robert Wells om inte han också får spela lite !

Senast ändrad:
Mina damer och herrar, på begäran, Carl Perkins himself! Också något att stampa takten till, men se upp, han gillar inte om du stampar på hans skor. Och jag har givetvis kollat mycket noga så att varken Tommy, Erik eller Disturbed har gjort nån förädling...men det kommer nog?
Ps, jodå det finns metal..men då är det mest gitarrsoundet som är annorlunda ..
Skickar med en lektion om hur man lirar rock n roll.... det finns experter på sånt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen