Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
De finns polermedel både för plastrutor & plast framför strålkastare på olika firmor.
Hade du vattenburen lack då?Jag har renoverat strålkastare på tre bilar med mycket gott resultat.
Började med våtslippapper 100 och slipade ner alla blemmor och slutade när plasten var nästan mjölkvit.
Sedan körde jag våtslippapper 500 till ytan var jämn.
Sedan våtslippapper 1200 och sist 2000.
Sedan polerades ytan med autosol för plast.
Jag gjorde två av bilarna vid samma tillfälle och fick tipset att spraya klarlack på strålkastarna så skulle det hålla bättre.
Gjorde det på ena bilen och jämförde sedan efterföljande år.
Den klarlackade höll obetydligt bättre, fördelen var att när den började mattas igen var det bara att dra på ett lager klarlack igen så blev de som nya.
NO..Hade du vattenburen lack då?
Lösningsmedelsburen har ju en tendens att mer eller ännu mer gulna.
Jag undrade vilken lack ”Bäckis” använde.
Nä jag tog vad jag hade hemma.Hade du vattenburen lack då?
Lösningsmedelsburen har ju en tendens att mer eller ännu mer gulna.
Snyggt.Såja.. Nu har jag slipat med 240 papper.. Och nu är det omöjligt att använda belysningen.... Plasten är nu matt
Visa bilaga 5938
Peter, du har för grovt slippapper, använd helst inte grövre än 1000 våtslip.Försöker få det mindre mjölkvit..... Så jag vattenslipar med 400 papper... Men det blev inte mycket bättre
Visa bilaga 5939
Okey Peter.Peter, du har för grovt slippapper, använd helst inte grövre än 1000 våtslip.
De glänser fint. Men hur bryts ljuset genom klarlacken?Efter slipningen och innan det blev för mörkt här nere, så spray lackerade jag plasten 3 ggr. med klarlack.
Och nu är strålkastarna det som skiner mest på bilen... De ser ut som om de var nya..
Jag tror att jobbet tog inte mer än 30min per strålkastare.... Nya kostar mellan 800-1000 spänn.... Så det blev en bra timpeng
Visa bilaga 5943
Tackar...De glänser fint. Men hur bryts ljuset genom klarlacken?
Eller får du bara ett månsken igenom?
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons