• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bodel övrigt Vad använda vid omfogning av fogar

Tror sika har uv när jag läste detta:
Jag fick rådet att använda just 522 när jag kollade runt lite bland dom som fogat om bilar, försäljningsställen och verkstäder som gör sådana jobb.

Det är ett jäkla pyssel att foga om ifall man skall göra det ordentligt. Slet med det på vår Hobby.
Gamla fogen fick jag bort med rakblad och sen ruggade jag upp plåten/plasten med sandpapper och rengjorde ordentligt med sprit innan jag la på ny fog i rännan. Det är svårt och pilligt att komma in djupt under listerna. Bra med maskeringstejp utanför så man inte repar lacken.
Att foga om vanlig butyl runt fönster och takluckor är rena semestern i jämförelse.

Det finnes en spesialkniv for hovslagere som fungerer bra når en fjerner tørr gammel fog. Kniven har en U på spissen som kommer passe langt ned i fugen.
Köpte en sådan kniv med ett u, men den va kass.
Jag har börjat gå igenom alla lösa fogar och de som inte ser bra ut nu.
Frun spelade in video då jag tog bakdelen, den var dålig för det va en buckla bakom ett klistermärke som vi inte upptäckte fören vi köpt husbilen.
De hade kletat på väldigt tjockt med nått som troligen inte va ok då den blev svart möglig som svart vattenkoppor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen