• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Välkomna

Att välkomna folk i fb-gruppen har flera funktioner
Dels är det av artighet vi gör det och artighet är något man inte behöver vara snål med.
När man välkomnar dem på det här sättet förvinner det mesta av inläggen av typen "Tack för insläpp", slutar vi välkomna folk så kommer vi troligen att se en ökning av "tack för insläpp-inläggen"
Samtidigt som vi välkomnar dem så får de en länk hit till forumet vilket inte ska underskattas då vi vill att folk ska hitta till forumet också.

Det är bakgrunden till varför vi gör det.
Att bara sluta med det tror jag (personligen) vore ett snedsteg som hämmar oss på flera plan.
Visst, det kanske är jobbigt att scrolla förbi dessa inlägg för de som redan är med i gruppen, men slutar vi med det tror jag att veteranerna får det ännu jobbigare med att scrolla förbi tack för insläpp-inläggen. :)
 
Hmm!
Facebook ska ju vara levande. Det mesta försvinner i flödet och det är rätt jobbigt att hitta något som skrevs för några dagar sedan. Tycker det är kul när vi välkomnar "nyanlända". Flera gånger är det bekanta namn som dyker upp. Av erfarenhet vet jag att det uppskattas, dessutom när jag välkomnar nya medlemmar händer det att jag får ett PM från någon ny som ställer några frågor. Allt från kartor till träffar. Då kan jag förklara lite om forumet samtidigt.

Men vi behöver ju fler inlägg om:

  • ställplatser
  • utrustning
  • träffar
  • husbilar
  • campingar
  • fricamping
  • m.m..
i både Facebook och Forumet. Och några fler aktiva.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen