- Ort
- Borås
Nu gäller det inte husbil men finns så många duktiga här så tänkte ställa fråga här !
5 gånger i går på ca 140 km så rusade motorn precis som om jag hade tryckt ner kopplingen. Ca 2-3 sekunder. Det hände när jag skulle öka farten tex från 60km till 80 km eller 40 km till 60 km. Om jag ökade farten väldigt sakta så gjorde bilen inte det.
Bilen är Kia ceed gt line 2018. Rullat 3500.
Tänkte att lamellerna skulle va kass.
Men hur skulle de kunna va det redan?
Nån som har en teori. Varv talet från ca 2000 gick upp till 4000 utan att bilen började accelerera som var tanken när man trycker på gasen.
Tänkte även kan det va nått med Hill holder att göra att den är inställd fel, för den ska ju typ slira i backe så man inte rullar bakåt.
Lägger in film från mobilen. Gick inte skicka upp en film fil tyvärr!
5 gånger i går på ca 140 km så rusade motorn precis som om jag hade tryckt ner kopplingen. Ca 2-3 sekunder. Det hände när jag skulle öka farten tex från 60km till 80 km eller 40 km till 60 km. Om jag ökade farten väldigt sakta så gjorde bilen inte det.
Bilen är Kia ceed gt line 2018. Rullat 3500.
Tänkte att lamellerna skulle va kass.
Men hur skulle de kunna va det redan?
Nån som har en teori. Varv talet från ca 2000 gick upp till 4000 utan att bilen började accelerera som var tanken när man trycker på gasen.
Tänkte även kan det va nått med Hill holder att göra att den är inställd fel, för den ska ju typ slira i backe så man inte rullar bakåt.
Lägger in film från mobilen. Gick inte skicka upp en film fil tyvärr!
Senast ändrad: