• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Två stulna husbilar i Västerås

Finns det någon utvärdering hur närvaro av pittbull (eller liknande) i husbilen påverkar förekomst av husbil stölder? Kanske är pitbull eller rottweiler just bästa skydd?

Har alltid ytterdörrarna låsta, även när vi är hemma.

Skulle vi mot förmodan glömma att låsa någon gång, så låses de automatiskt efter inställt antal minuter.

Dessutom alla bilnycklar o.dyl. i låsbart nyckelskåp, som även stoppar försök att "reläa" från nyckeln.

Pålle

Kan knappast vara lämpligt att ha hunden boende på garageuppfarten, på (vinter)uppställningsplatsen eller på återförsäljarens gård, där ju de flesta stölderna sker.

Pålle
Utifrån hundarnas livsvillkor så är det inte heller så bra att utsätta dem (hundar är ju våra bästa vänner) för ganska stor stress i samband med möte med en eller flera rånare ... det skulle ju inte vara humant att göra så, eller hur?

Jag har alla år (2010) haft haft larm med spårsändare samt skalskydd. Har och är helnöjd med detta o kan egentligen inte förstå varför man inte har det. Bytte husbil i år och nyinstallation av allt kostade mig 13000 kr En billig stöld/inbrottsförsäkring tycker jag.

Hörde om en husbilist som hade skylt med varningstext "I husbilen finns giftig orm"... Det var förstås fake text. Mannen blev biten av en ofarlig orm som någon skojare släppte in i hans husbil. Tyvärr avled då husbilisten pga hjärtinfarkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen