• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tvätta Husbilen GDS (karta)

För er som undrar vad som händer om någon råkar rensa allt innehåll på kartan.
Arkilles får ett dagligt mejl med en fil som är utdragen ur kartan och det gör att vi kan återställa en eventuell katastrof till "gårdagens" karta.
Om nån mer vill vara backup så går det att ladda ner filen direkt ur kartan, eller så finns det en tjänst på den här sidan där man kan ange sin mejl och få dagliga eller veckovis mejl med en fil.
 
Tvätta Husbilen GDS

Detta är ett experiment och det är inte alls säkert att det kommer att fungera. :)
Jag har skapat en karta med google MyMaps där alla som har ett konto hos google kan lägga till platser där man kan tvätta husbilar.
GDS= Gör Det Själv
Med andra ord, vi lägger till anläggningar där man själv kan tvätta en husbil och man lägger till dem själv.

Alla kan använda kartan, det är bara att öppna den via länken ovan, för det krävs inget konto hos google.
För att lägga till en plats så följer man en länk inne i kartan för att öppna den i redigeringsläge, för det behöver man konto hos google

I princip kan vem som helst lägga till platser, det är inte helt omöjligt.
Känner man att man inte klarar det kan man tipsa om anläggningen här i tråden och hoppas på att någon ställer upp och hjälper till.

Lägger du till en plats, en egen eller om du hjälper någon annan som tipsat om en plats, skriv gärna det i den här tråden. :)

Instruktioner på olika sätt att att redigera in platser på kartan kommer nog senare, om ingen annan vill och skapar dem själv före mig förstås.
Jag tror att det finns guider för detta på nätet också.
Toppen! Hoppas alla skriver dels höjd och dels om det finns ramp!
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen