• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Träning av AI på FB o Instagram

Bosse H

iAdmin
Admin medlem
Medlem
Är man bekrymmrad om ens bilder och inlägg kommer att användas för att träna AI hos Meta med Facebook och Instagram finns möjlighet att neka detta fram till 26 juni.

Att hitta i inställningarna var det görs är för mig uppseendeväckande svårt när jag skulle hjälpa hustrun med detta.

SVT nyheter har gjort en kort video på hur att hitta rätt

Jag skulle vilja tacka Bosse H för hans tråd och viktig info om möjligheter till "nekandet" (se #1).
Vikten av vara uppmärksam blir större och större i o m lavinartat ökning av nästan obegränsat digitalisering på alla områden utan att först säkerställa att det blir till godo för alla. Här menar jag "till godo" framför allt för brukare, kunder, patienter osv. och på sista plats för de som tjänar pengar på det. De som marknadsför sig med slogan att man strävar efter att göra paradis på jorden bör straffas hård när resultat börjar likna helvete.

Jag har inget Facebook-konto men däremot ett Instagram-konto (om det nu är någon skillnad).

Men när jag följer instruktionerna i filmen för att ändra inställningen via Instagram så står det där att Meta nu skjuter upp förändringen. Ser det likadant ut för er?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen