• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tips på Reseplanerare

Det finns nog mera i Reims... så två dagar där verkar inte helt fel...om ni ändå kör förbi... jag har egentligen bara besökt den stora kyrkan...o stor är den...

Garmin BaseCamp har relativt omfattande funktioner för ruttplanering, inklusive "optimera". Har själv inte använt den för ruttplanering men har sett att funktionen för optimering ger en del förvånande resultat ibland. Jag använder normal betydligt mer primitiva metoder för reseplanering (= karta på väggen).

MEN så finns det ju en hake med BaseCamp. Förstås! I praktiken måste man ha en navigator från Garmin för att ha någon nytta av programmet. 😟

Utan en navigator så får man inte tillgång till annat än en MYCKET grov (=oanvändbar) karta. Att exportera ut rutter kan man göra med några olika filformat (gpx, kml)

Jag har testat alla reseplanerare som nämnts i denna tråd men ingen av dem har funktionen "Optimera resrutt" vad jag kan se.
Har jag missat något?

Bara råka halka in på denna sida vet inget om denna

Facilmap, tittade nyss på den i ett annat ärende och det är en enkel ruttplanerare som accepterar många stopp efter vägen.
Den har ett HGV-läge som möjligen kan vara till nytta.
Enkel och effektiv om man vill lägga till många stopp efter vägen.

Men som reseplanerare är inte ruttplanerare något för mig, det är liksom ingen större vits för mig att rita vägar på en karta som jag troligen aldrig kommer att följa ordentligt eller ens åt rätt håll.
För reseplanering nöjer jag mig med googles mymaps, där lägger alla i familjen in ett gäng olika platser som vi ska åka till, vill åka till och kanske vill åka till, sen åker vi till en del av dem och/eller andra platser som för stunden verkar vara intressanta.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen