• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tips på Reseplanerare

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Frun vill planera kommande sommar trip, hon tycker att Google är bökig att hantera.
Vad använder ni för reseplanerare?
Finns det nån som man kan planera samma resa i Windows och i mobilen.
Gärna en som man kan lägga till små stop och inte bara nattplatser.

Vi använder Google maps, planerar resvägar och sevärdheter. Det var lite besvärligt innan vi kom på hur vi ville göra och ha det men thcker det är smidigt nu. Hoppas någon kan tipsa om något dom passar er bättre

Bilagor

• Screenshot_20250217_094439_Maps.jpg
    Screenshot_20250217_094439_Maps.jpg
    259,2 KB · Visningar: 18
  • Screenshot_20250217_094227_Maps.jpg
    Screenshot_20250217_094227_Maps.jpg
    1,1 MB · Visningar: 18
Vi använder Google maps, planerar resvägar och sevärdheter. Det var lite besvärligt innan vi kom på hur vi ville göra och ha det men thcker det är smidigt nu. Hoppas någon kan tipsa om något dom passar er bättre
Tycker själv att Google är helt ok, men frun satt flera timmar och sedan trodde hon att det var sparat, hela hennes färd borta.
Så inte den bökiga igen sa hon! 🤣

Jag använder Microsoft Auto Route 2013, ett program som tyvärr inte finns tillgängligt längre.
Där lägger jag in orter/platser utan tanke på att de kommer i rätt ordning.
Sedan finns funktionen Optimera route, då lägger programmet upp den mest optimala ordningen på en rutt.
På kartan ser man lätt platser där man åker till och från på samma väg och kan lätt utesluta sådana avstickare om man inte värderar avstickaren som ändå värd att besöka.
Finns det någon ruttplanerare som klarar den funktionen?

Jag använder Microsoft Auto Route 2013, ett program som tyvärr inte finns tillgängligt längre.
Sedan finns funktionen Optimera route, då lägger programmet upp den mest optimala ordningen på en rutt.
På kartan ser man lätt platser där man åker till och från på samma väg och kan lätt utesluta sådana avstickare om man inte värderar avstickaren som ändå värd att besöka.
Fick ett privat tips om denna, ska prova den ikväll hemma!
https://wanderlog.com/

Frun vill planera kommande sommar trip, hon tycker att Google är bökig att hantera.
Vad använder ni för reseplanerare?
Finns det nån som man kan planera samma resa i Windows och i mobilen.
Gärna en som man kan lägga till små stop och inte bara nattplatser.

Har ni vart i Paris?
Var ska ni bo?
Vi ska försöka få plats på en camping nån mil utanför Paris Centrum tänkte vi.
Vi bor Här
48.794399, 2.16131
Ligger nära Versailles kommer att åka kommunalt eller cykel till det vi vill se.
Vi har aldrig varit i Paris tidigare. Sedan har vi markerat på google maps vad vi tänkt titta på se bilden.
Edit: Det finns säkert ställplatser närmare centrum, men jag gillar inte längre att köra in i centrum.

Bilagor

• Screenshot_20250218_080829_Maps.jpg
    Screenshot_20250218_080829_Maps.jpg
    1,3 MB · Visningar: 20
Senast ändrad:
Det er en bra camping i Bois de Bologne med bra offentlig komunikasjon inn til sentrum. Bodde der er drøy uke i 1999 da vi fikk motorhavari på vår første husbil.

Vi bor Här
48,794399, 2,16131
Ligger nära Versailles kommer att åka kommunalt eller cykel till det vi vill se.
Vi har aldrig varit i Paris tidigare. Sedan har vi markerat på google maps vad vi tänkt titta på se bilden.
Edit: Det finns säkert ställplatser närmare centrum, men jag gillar inte längre att köra in i centrum.
Tror det är den vi har kollat in oxå. Ska bli spännande!

Vi har också AutoRoute och fortfarande använder det.
Egentligen är det rätt så konstigt att Microsoft slutade med uppdateringar och fortsatt utveckling av det här programmet. Kanske någon vet varför blev det så?

Vi har också AutoRoute och fortfarande använder det.
Egentligen är det rätt så konstigt att Microsoft slutade med uppdateringar och fortsatt utveckling av det här programmet. Kanske någon vet varför blev det så?
Om en ser på tidslinjen så skjedde det omlag samtidig med at de bygget opp bing.com, Kart delen der kar overtatt fra AutoRoute og gir annonseinntekter. Har egentlig ikke tenkt stort på denne, men den er muligens bedre enn google sin tjeneste. Ser de benytter TomTom og OSM sine kartverk og har en rask beregning av ruter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen