• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Problem Testa vilket diesel som passar

Så blev mitt svar:

C56DD734-0D9D-46E1-AAE1-982F6566BBB3.jpeg

Men jag tror det är ett ”fegsvar” och att det skulle gå utmärkt att köra min bil på HVO också. Men sajten är väl försiktig och törs inte rekommendera annat än vad biltillverkaren har uppgett.
 
Kör mest på Preem diesel, tankar ibland HVO100 idag då priset sjunkit, är ju det
bästa bränslet, inga föroreningar ingen lukt inget kladd vid spill.
Det bästa är ju att bränsleflitret aldrig blir skitigt, men då måste man förstås bara tanka HVO100 :)
Körde ju taxi och 2 bilar med dieselmotorer gick alltid på HVO100 i 4 år, ägaren bytte aldrig bränslefilter
på dessa. Är skamligt att bränslet inte har åtminstone samma pris som mineraldiesel då det ger betydligt
renare utsläpp och bättre effekt på motorerna.
 
Så blev mitt svar:

Visa bilaga 38590

Men jag tror det är ett ”fegsvar” och att det skulle gå utmärkt att köra min bil på HVO också. Men sajten är väl försiktig och törs inte rekommendera annat än vad biltillverkaren har uppgett.
Se det så här, alla Taxibilar med dieselmotorer och avtal för att få köra in på Arlanda för att hämta folk, och alla Taxi som kör samhällstransporter i alla Regioner, samt massor av stadsbussar kör eller körde på HVO100 tills batteridriften kom och Biogasen. Långtradare och alla lätta lastbilar som levererar gods kör på HVO100, är alltså bilmärken av alla fabrikat, till och men skärgårdstrafiken med båt kör på HVO100, last och passagerar fartyg lika så.
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen