• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tänkte bara påminna er om ....

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Många tar ut sina husbilar nu, börjar greja och förbereda för säsongen.
Besiktning, boka färjor och en del ska skaffa nya överdrag till sätena.
Glöm ej Ihusbils förmåner.

Höll själv på att glömma det när jag bokade besiktning på Opus!
Sparade 195 kr med Ihusbils rabatt kod!

Totalpris för besiktning över 3500 kg 1104 kr

Det är bra med alla slags medlemsrabatter och jag uppskattar det jobb som görs av ansvariga för det.
Så därför ber jag om ursäkt om jag nu tipsar om att man kan besiktiga husbilar upp till 3500 kg för 659 kr på Dekra. Om det finns andra begränsningar än vikt vet jag inte. Men mitt registreringsnummer ger 659 kr i alla fall.

Det är bra med alla slags medlemsrabatter och jag uppskattar det jobb som görs av ansvariga för det.
Så därför ber jag om ursäkt om jag nu tipsar om att man kan besiktiga husbilar upp till 3500 kg för 659 kr på Dekra. Om det finns andra begränsningar än vikt vet jag inte. Men mitt registreringsnummer ger 659 kr i alla fall.
Dekra i Borås kunde jag inte bok på, troligen pga över 3500 kg

För en vecka sedan kom jag på att vi har rabatt genom klubben på Opus, för första gången tänkte jag utnyttja den rabatten trots att vi alltid har besiktat hos dom, Just då hade dom ett erbjudande på 150kr så den gången blev det billigare att ta det erbjudandet.

Men nästa gång tänker jag nyttja rabatten. (y)

Hur gick då besiktningen!
Kom dit 40 minuter innan min besiktningstid, då hinner jag ju putsa alla rutor i förardelen, knäppa fast alla säkerhetsbälten och ta fram varningstriangeln. Torkade även av förarpanelen från lite damm så husbilen ser välvårdad ut, tror alltid man tjänar på det vid småfel.

Fick ett sms i telefonen att jag kunde köra fram 5 minuter tidigare än min bokade tid, perfekt.
Oh Nej Tänker Jag, det första jag ser när jag kör in i hallen....2 st tjejer ska besikta husbilen.
Då vet man ju hur det går, tjejer ska alltid vara duktigare än männen, framförallt på mansdominerade arbetsplatser.
Har jag glömt att fylla på spolarvätskan så den inte fungerar så kommer dom hitta det, tänker jag innan jag öppnar bildörren och frågar om jag ska öppna motorhuven.

Öppnade motorhuven, gick ut ur bilen och hon erbjöd mig snällt men bestämt kaffe i väntrummet, tackar som vänligast för kaffet fast jag inte dricker automatkaffe överhuvudtaget, går ut till väntrummet. Märktes direkt att hon tagit fajter med missnöjda kunder när deras fordon blir underkända, dom som inte kan accepterar att en tjej som dessutom har underkänt deras fordon.

Nåväl tänker jag, bilen är ju som i nyskick med superfina däck så det borde inte vara några problem!
Besiktningen går rätt snabbt och hon slår sig ner i soffa bredvid mig, det första jag säger till henne var att jag blev livrädd att 2 tjejer skulle besikta husbilen för dom är så noggranna. Ja egentligen skulle jag ge bilen en 2:a men jag är snäll idag säger hon, jag höll på att svimma när hon säger 2:a och ska släppa igenom husbilen ändå.

Kom ska jag visa dig så gick vi ut till bilen och så säger hon samtidigt som hon visar, lampan i ljuslyckan är lös.
Vad klantigt, det är ju jag som bytt ut ljuskällan i höstas! Du fixar ju till det direkt så du behöver ingen ombesiktning.

Kanske var det så att bilen såg så välvårdad ut i övrigt så hon förstod att det här var ett slarvfel som kommer åtgärdas direkt!
När vi skiljs åt säger hon trevlig semester och sen ser jag hur hennes ryggtavla försvinner in mot besiktningshallen samtidigt som hon har kallat in ett nytt fordon.

Jag sa ju det, tjejer är trevligast och jag har inga fördomar...:unsure:
Hoppas jag får tjejer på min nästa bilbesiktning så man vet att fordonet är trafiksäkert.(y)

//Chippen

Jag vill alltid veta ev. fel/brister när jag köper en besiktning, det är ju det jag betalar för.
Jag hatar all fusk och korruption inom branchen, det har kostat mej en hel del genom åren, värst är Dalarna, jag köper aldrig mer ett fordon därifrån.
Vilket kön, läggning eller religion en besiktare har spelar ingen roll för mej.
Sån e jag 🤪

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen