• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Sugen på en Amerikaresa?

Jag träffade en tysk hymer i Florida i december 2019, De skulle vara över i ett år. Jag missade ta kontaktinfo - hade varit trevligt att se hur det gick för dem - Sen kom ju covid också
2002 träffade jag en Tysk som hade sig stora MB SUV och specialbyggda Husvagn som däckslast på ett Fartyg från Philadelpia som lossade Kaolinlera i Hamnen, de hade under 3 år 9 mån. kört från Hamburg genom Ryssland till Vladiwostok och som däckslast båt över till Kanada, sedan upp genom Alaska, Han var så stolt att de campat på Polcirkeln i Nome Alaska.. Du sa jag vi campade också på Polcirkeln i år i februari strax söder om Jokkmokk här i Sverige, Det kunde Han inte förstå förrän jag dagen efter visade en karta och foton, de körde sedan American Highway längs kusten ner till Mexico, där de knappt vågade stanna utom på hotellparkeringar, på gränsen till Bolivia blev det stopp p.g.a oroligheter., sedan norrut igen och de kryssade genom centrala USA, b.l.a följde de Missisippi floden långt upp i landet och ner längs Östkusten till Philadelpia och Europa igen.
Skickade Vykort något år till varandra men det dog ut.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen