• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ström till Nya Chromecast

Där har du några uttag 🙃 , Har aldrig haft en bil med färre kontakter, har 1 st 230v i toaletten, 1 st 230v i köket vid fläkten, 1 st 230v vid tven och där även 1 st cigguttag. Alla platser är även bökiga att sätta en grendosa i då de sitter högt och neråt.
Undrar hur det tänkte när de byggde denna bil:confused:

Dethleffs är väl inte kända för att slösa med USB uttag. Detta är ett eget hittepo, aluminiumskenan är en del av profillåda till en aktiv scartfördelare som gav upp efter femtonårs drift dygnet runt. Denna hylla har jag rakt ovanför TV:n och där laddas telefoner, läsplattor, tandborstar, rakapparater, garmin navigator, trådlösa hörlurar o.s.v. Har 6 USB A och 2 USB-C uttag. Satte även ett cigg uttag för eventuellt fler USB uttag men har man en cigg plugg så vill jag kunna ansluta någonstans. Längst till höger är ett annat sorts DC uttag. Där kan man ansluta en sladdlampa eller en liten kompressor som kan ha den typen av stickpropp.

Senast ändrad:
Jag köpte en plastlåda med plats för att göra hål för tre infällbara biluttag. Och så köpte jag ett 12V uttag och två med USB 3 och USB-C i.
Numera har jag satt i en extra adapter med två USB till i 12V uttaget.

Monterade ett extra infällt USB-uttag vid sängen också - man kan inte ha för många USB uttag i dagens läge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen