• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ställplats Köpenhamn

Tordan

Välkänd medlem
Medlem
Någon som känner till vilken av platserna vid hamnen i Köpenhamn som är tillgänglig och i drift?
Är det Svanemöllehamnen eller den vid Oceanterminalen som är öppen?
Har för mig, att någon är stängd och jag hittar ingen aktuell info om vilken det gäller.
Närliggande camping vid Charlottenlund är tyvärr också fullbokad nästkommande helg...
Planerar att besöka Langeliniekajen tidigt på måndagsmorgonen 27/5 och vill övernatta så nära som möjligt.

Svanemøllehavnen ska vara öppen.

Københavns Autocamper Park vid Oceankajen är stängd och har flyttat verksamheten till södra Jylland.

Angående om Svanemøllehavnen ställplats är öppen, såg denna kommentar på Google maps, notera för bara 1 vecka sedan.
Mvh
Anders

Screenshot_20240517-121252_Maps.jpg

CityCamp i Köpenhamn har öppet mellan 20 Maj till 1 september i år (så vår ställplatskarta kan behöva uppdateras).

Ja, det är lite så jag har förstått det hela, att förmodligen fungerar inte någon av de där två ställplatserna i närheten av hamnområdet.

City Camp är okej, men då måste jag ändå köra genom staden i morgonrusningen för att komma dit jag vill... :unsure:
Det var liksom det jag tänkte undvika. Det kan ju ta hur lång tid som helst att köra genom byen och ju längre i ytterkanten jag står,
desto tätare blir infartstrafiken... Från City Camp är det ifsig inte så långt att köra, men känns nästan som att jag lika gärna skulle
kunna köra från Malmö lite tidigare på morgonen och svänga av vid första avfarten efter bron.

Min plan är, att kunna vara på plats och få en P vid kajen där kryssningsfartygen lägger till redan vid 7-tiden.
Vore försmädligt att missa detta mäktiga tillfälle när Viking Sky lägger till, bara för att man fastnat i någon retlig trafikstockning.
Har Euro5 klassat och registrerat mitt åkdon, så miljözonen ska inte hindra mig, men hur tät är trafiken vid Kongens Nytorv så där dags?
Jag har sett de massiva köerna in till stan i morgonrusningen och dom vill jag helst inte beblanda mig med, om jag slipper.

Nu är det väl inte så många som kör in i city med sin husbil, men jag har laddat ner en parkerings-app,
som heter ParkMan för att kunna betala för parkeringen.
Rekommenderas, om man nu har tur att hitta en ledig P-ruta.
Fungerar tydligen inte bara i Köpenhamn, utan även i andra större städer i Danmark....

Bästa sättet att ta sig fram i Köpenhamn är med någon typ av cykel, har hört att 50% eller fler som bor inom en radie av 15km tar cykel (vanlig eller el) till jobbet.
Mvh
Anders

Fast helikopter skulle väl kunna va bra?
Används ju både av yngre influencers för att åka till konsert och av toppnamn för nystartade euvalslistor. Så det är inne o modernt. I så fall kan ni väl lika bra lyfta från nån trevlig ställplats på svenska sidan av sundet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen