• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Artikel Ställplats iSikte! Ny ställplatsapp av iHusbil

Logga in för att dölja denna ruta:

Nu öppnar vi upp för en testversion av vår egen ställplatsapp. Den är baserad på de platser som vi har i Maphub, men presenterade i en mer användarvänlig karta.
Ställplatser iSikte! (eller bara isikte.se )

Målet var att göra en tjänst som är så lättanvänd att alla kan använda och förstå den utan utbildning.

isikte-mobil.png
Du panorerar, söker och kan använda valfri navigator för att ta dig till val plats.
Med filterfunktionen kan du välja bort platskategorier du inte vill se.
Den information som visas kommer dels ifrån Maphub, som nämnts - men även platsinfo från Google maps. Inklusive några recensioner. Om du vill läsa fler finns en länk som tar dig till Google maps.

isikte-pc.png

Detta är alltså en testversion av iHusbils ställplatsapp 2.0.
Vanliga frågor:
Kan man använda den offline? Nej.
Finns den som app på Google play och appstore? Nej, kanske längre fram, men det är enkelt att skapa en länk på skärmen och då fungerar den precis som en app. Följ instruktionerna nedanför kartan.
Kan man lägga till nya platser eller bilder? Inte i denna versionen. Det kan eventuellt dyka upp senare.
Recensionerna från Google verkar inte alltid gälla platsen jag tittar på, varför inte? Det är för att Googles kategorier och namn inte alltid är desamma som det namn vi och/eller platsägaren använder. Så det blir några stolpskott ibland... Men det blir oftast rätt i alla fall. :)

Senast ändrad:
Vid installation på android 16 one-ui 8.5 så får jag upp att appen inte installeras på grund av att den inte stöder senaste integritetsskyddet. Det går dock att installera ändå genom ett medvetet val.
Använder Samsung Browser

AISelect_20260524_141610_Google Play Store.jpg

Jag hittar ingen app, bara en widget att lägga på startskärmen, som redan är proppfull hos mej, så för mej verkar det inte funka.
(Pixel10 XL Pro android 16)

bara en widget att lägga på startskärmen, som redan är proppfull hos mej
Det är därför jag lägger apparna i mappar på min pixel, så att alla är lätta att hitta på en och samma desktop. :)
Det är nog inte en widget du skall ha, utan mer en genväg.

inte installeras på grund av att den inte stöder senaste integritetsskyddet.
Jag får kolla på det. Du hade inte länken innan då? Jag behövde inte byta ut den. (Bra test att skapa om den dock. :)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen