Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Hej. Jag brukar gå upp på taket och göra rent solpaneler en gång i veckan ungefär får aldrig gå två veckor i mellan för då tappar paneler lite effekt.Hur ofta är du uppe på taket och ser över din(a) solenergi leverantör(er)? Så här ser mina paneler ut efter pollens vandring runtomkring, knappt en vecka efter senaste tvätten…
Visa bilaga 23268
Man skulle haft en slang (eller 2) på varsin sida panelen(er) som man kunde ansluta till ”högtryck” spolning med en snabbkoppling. Ungefär som större HB typ Morello & Concorde har i sina grå & svartvatten tankar. Borde inte vara så svårt att montera längs långsidor på solcellspaneler med några slangklämmor. Får se om det går att förverkliga till nästa säsong! Det är alltid kul med nya idéer, men sen sätter lathet & andra intressen käppar i hjulen. Kallas man då för en ”visioner” eller ”drömmare”?
Elon Musk är väl en visioner som förverkligar sina drömmar fullt ut, men han är tydligen också ”lite” autistisk och det är inte flesta av oss…
Man skulle haft en slang (eller 2) på varsin sida panelen(er) som man kunde ansluta till ”högtryck” spolning med en snabbkoppling. Ungefär som större HB typ Morello & Concorde har i sina grå & svartvatten tankar. Borde inte vara så svårt att montera längs långsidor på solcellspaneler med några slangklämmor. Får se om det går att förverkliga till nästa säsong! Det är alltid kul med nya idéer, men sen sätter lathet & andra intressen käppar i hjulen. Kallas man då för en ”visioner” eller ”drömmare”?
Elon Musk är väl en visioner som förverkligar sina drömmar fullt ut, men han är tydligen också ”lite” autistisk och det är inte flesta av oss…
Med lite tur kör Marianne, med otur Fonus expressen…Gör man såna övningar i (över) mogen ålder kanske det är problem med insidan av huvudet. Hur lätt som helst att skada sej och hur kommer man hem då
Jag svarar mig själv med en länk om någon är intresseradDen överlägset största orsaken till skador och dödsfall för folk i ,,,hmmm,,,skall vi säga mogen ålder är fall olyckor i hemmet.
Det är förvånande att folk som knackigt tar sig ur en fåtölj prompt envisas med att ha saker i överskåp och ovan på kylar och köksskåp.
Nu tror jag inte detta gäller någon på detta forumet såklart, men ni kanske känner igen någon?![]()
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons