• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Softa i soffan

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Idag har jag lyckats med vad jag inte gjort tidigare under min levnad, vet i fasiken hur det gåt till, men jag har lyckats med konststycket att göra precis INGENTING. Det enda jag gjorde vara att trycka på play på Spotify, ta några steg och lägga mej i soffan.

Konsten att göra ingenting är en mycket svår konst, som jag ärligt talat tror att vissa människor har en naturlig talang för, men jag tillhör tyvärr inte de människorna. Det krävs nog en hel del träning för att klara av det på elitnivå, jag klarar inte ens av det utan träning på motionsnivå. Den yngre sms och mobil generationen kallar det ”softa” Har på den senare tiden studerat denna generation mycket ingående och sett hur de sjunker ner på en fläck, man ska dega till kroppen ordentligt och inta ett apatiskt uttryck i ögonen. Blir man tillfrågad vad man gör skall man grymta knappt hörbart soooffftar, för att sen inta det där apatiska uttrycket.

Medan jag sitter där och softar, undrar jag varför ingen kommit på att starta kurser i ”softning”. Man skulle kunna samlas i en lokal tillsammans, under övervakning av en observant kursledare, vars främsta uppgift är att se till så ingen vaknar till och ser pigg ut. Jag tror faktiskt jag har hittat en guldgruva i det är, men nu hinner jag inte skriva mer, måste utgå för att åter göra ingenting och softa!
 
Att göra INGENTING är en underskattad aktivitet.

"Inte ordagrant men innebörden var något liknande"
Som Lill Lindfors sa när hon fick frågan om att hon har levt ett långt och innehållsrikt liv, vad har du dragit för lärdom: Man ska vila så mycket man kan.

Jag försöker alltid hänvisa till Lill Lindfors när tillfällen ges.:)
 
Idag har jag lyckats med vad jag inte gjort tidigare under min levnad, vet i fasiken hur det gåt till, men jag har lyckats med konststycket att göra precis INGENTING. Det enda jag gjorde vara att trycka på play på Spotify, ta några steg och lägga mej i soffan.

Konsten att göra ingenting är en mycket svår konst, som jag ärligt talat tror att vissa människor har en naturlig talang för, men jag tillhör tyvärr inte de människorna. Det krävs nog en hel del träning för att klara av det på elitnivå, jag klarar inte ens av det utan träning på motionsnivå. Den yngre sms och mobil generationen kallar det ”softa” Har på den senare tiden studerat denna generation mycket ingående och sett hur de sjunker ner på en fläck, man ska dega till kroppen ordentligt och inta ett apatiskt uttryck i ögonen. Blir man tillfrågad vad man gör skall man grymta knappt hörbart soooffftar, för att sen inta det där apatiska uttrycket.

Medan jag sitter där och softar, undrar jag varför ingen kommit på att starta kurser i ”softning”. Man skulle kunna samlas i en lokal tillsammans, under övervakning av en observant kursledare, vars främsta uppgift är att se till så ingen vaknar till och ser pigg ut. Jag tror faktiskt jag har hittat en guldgruva i det är, men nu hinner jag inte skriva mer, måste utgå för att åter göra ingenting och softa!
Vill du ha tips och råd så vet jag en riktig expert på den konsten. Jag lever med en som har mycket och intensiv träning kan man säga.
 
Vill du ha tips och råd så vet jag en riktig expert på den konsten. Jag lever med en som har mycket och intensiv träning kan man säga.
Jaha, nu ser jag att hon även skrivit om det här på Forumet!

Strax efter kl 20.00 i den blå soffan hemma hos oss, utspann sig följande samtal.

- Carola, med blicken på sin iPad, — Har du sett att Lasse skrivit om dig i en tråd?
- Tommy, som ser ett aktuellt och intressant program på TV1, Sverige och Finland - på väg mot Nato, — va, har han skrivit om mig?
- Carola, — Mmm… Samtidigt som hon överlämnar sin iPad med den här anekdoten, som Lasse skrivit och som hon så brutalt och nesligt skändar genom att sätta mig i huvudrollen!

Bara för att hon idag vid frukosten fick för sig att farstukvisten helt plötsligt skulle förändra utseende idag!

Därför har jag idag varit och köpt färg, penslar, tapet, odlingsjord och levande växter…. Ok, Carola var med och valde ut och bar, men jag betalade. Ja, ja med våra gemensamma pengar.

Sedan kom vi hem och hon satte igång med att tapetsera, måla väggar och rita upp rutor på golvet som hon sedan målat röda och grå. Blir snyggt!

BE7864E4-D9AC-496B-837E-3A3FB0D2F6B8.jpeg

Ja, hon är bättre på sånt där handfast arbete än vad jag är, därför passar det bättre att jag tar hand om de mera ”mjuka värdena” som också är viktiga i en relation, t.ex. att ta om hundarna, samtidigt som hon gör hantverket.

Men det är klart har Lasse frågor så visst skall jag försöka svara på dem.

Tommy, som nog är lite bortskämd av sin fru.
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen