• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

GPS Snabb urladdning av iPhone vid Apple CarPlay

Logga in för att dölja denna ruta:

Kjell

Välkänd medlem
Medlem
Har testat att köra navigationsappen Sygic på min Zenec Z-E3776 genom Apple CarPlay. Använder en iPhone för att spegla den till Zenec. De gånger jag provat har telefonen laddats ur mycket snabbt. Från 90% laddning ner till 50% på bara någon timme. Gör jag något fel eller är det normalt med en så snabb urladdning? Om det är normalt är ett sätt att komma runt det hela naturligtvis att ladda telefonen under tiden navigationsappen körs.

Undrar Kjell

Kör ibland Android Auto i min personbil. Samma där. Batteriet i telefonen är slut efter några timmar med Bluetooth. Kör trådbundet i stället. Stabilare och dessutom laddas telefonen. Kräver dock att din Zenec har en USB port för trådbunden Car Play/Android Auto, vilket den troligen har.

Vår husbil, och även den förra, har en USB-sladd i handskfacket som sitter uppe på instrumentbrädan, den går till stereon (Pioneer). Till den har jag anslutit en gammal avdankad iPhone med trasig skärm. Har inget sim-kort i den utan har anslutit den till den wifi-router jag har fastmonterad i bilen. Om bilen står flera dagar utan att användas laddar den ju ur, men så fort vi börjar köra så hoppar den igång igen. Funkar bra som komplement till min Garmin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen