• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Inredning Slopa soffan

Heralue

Medlem
Medlem
Har en Pössl Roadcruiser 2013 och har tröttnat på "soffan".
Vi har dessutom 2 st hundar så en annan öppnare lösning kanske vore något.
Är det någon som tänkt och gjort något liknande ?

Pössl Roadcruiser är en plåtis. Jag har en plåtis av annat märke. Det är ytterst sällan jag/vi använder soffan så jag har också funderat på att göra om platsen till något mer användbart. T ex ett större bord med lite förvaring under. Eller någon slag garderob/skåp. I det senare alternativet kommer det i vägen för fönstret.
Jag har ännu inte kommit till skott eftersom vi inte har tillräckligt behov. Men skulle jag gjort det så hade jag behållit allt i original förutom att jag tagit bort dynor och nackskydd och använt den kraftiga "bälteshållaren" för att förankra allt. Just förankringen ser jag som väldigt viktig. Något annat att tänka på, förutom det Pålle skrev ovan, är att formellt så ska du få nedslag vid besiktningen om inte alla sittplatser som finns enligt registreringsbeviset är fungerande vid besiktning. Det går naturligtvis att ändra tillbaka före och efter varje besikting.

Enklast är väl att använda soffan vid middagar Luncher mm. Vi är 2 pers. naturligtvis utan hund och
använder soffan ofta vid stillstående, Sambon halvligger och läser ibland. När vi äter sitt en av oss
i soffan, hör till att vi har en bekväm soffa ingen plyfalåda modell (L) utan mer likt baksätet i en MB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen