• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ska vi tillsammans rösta fram den Husbilsvänligaste campingen?

CBCC2B9B-5011-49B9-AAF5-01064F376565.jpeg
Då är det dags igen att utse vilken av SCR’s campingar som vi tycker är allra bäst. Vet att de flesta av oss föredrar ställplatsen av olika orsaker, men även i det här utbudet så finns det campingar som upptäckt oss som kommer med husbilar och satsar på oss.

Tycker därför att vi skall visa att vi uppskattar de campingar som satsar på oss, som förstått att de flesta av oss inte har samma behov och krav som den traditionella campingbesökaren, att vi är något nytt som har andra önskemål och behov…. och vi är många!

Om du har egna goda erfarenheter av någon av de nominerade campingarna, skriv det här i tråden så kan de som inte har egna erfarenheter hjälp att hitta rätt camping att rösta på.

Själv funderar jag på att rösta på Skulebergets Havscamping, som åtminstone i mina ögon är en modern välutrustad ställplats, där jag bara sett husbilar husera. Men jag väntar med att rösta och ser vad det kommer in för förslag från er först.

Genom att rösta är du dessutom med i utlottningen av fina priser från SCR Svensk Camping och Dometic. Omröstningen pågår mellan 1 december 2022 och 31 januari 2023.

Här lämnar du in din röst:

Tommy
 
Skulle vara bra om vi även hade en omröstning angående fristående campingar, och inte bara SCR.
Ja, men just den här utmärkelsen är det SCR som står bakom, men visst finns det andra också.

Den som kanske är intressantas för oss är Husbil & Husvagns årliga omröstning ”Sveriges bästa ställplats”, som i år blev en överraskning, Vindhaga ställplats i Blekinge.

Vidare har vi Husbil.se, som varje år utser, ”Sveriges populäraste ställplatser”, som i år toppades av Naturställplats Grebbestad.

I SCR’s Camping.se finns drygt 400 av Sveriges campingar, vilket inkluderar C.C.s campingar och även First Camps anläggningar.

Sedan finns det uppskattningsvis ytterligare 600 fristående campingar, ofta mindre anläggningar.

Tommy
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen