• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

SCR inför ytterligare en certifiering

7400CFD3-8036-4A28-8788-DE4A9CD4A1FA.png
SCR har redan tidigare certifierat sina anslutna campingplatser, med för branschen de traditionella stjärnorna, som bygger campingens profil, standard och serviceutbud

Nu kompletterar man den traditionella certifieringen, med ytterligare en klisterlapp på dörren och en ny flagga vid entrén som visar, som SCR skriver, att campingen möter krav från gäster, bransch och myndigheter.
  • Hållbart företagande
  • Säkerhet
  • Gästrelationer
  • Regelverk och myndighetskrav
Men hallå, är inte det där självklarheter som alla campingar lever upp till, oavsett om man är medlemmar i SCR eller inte?

För mig låter det som något mycket konstruerat, tror inte att det är marknaden som efterfrågat den nya certifieringen. Vad blir nästa nya grepp, får vi kanske veta campingens värdegrund innan vi checkar in?


75B345A1-5B78-4D1C-BEE7-9F5479E8E586.jpeg

Tommy
 
HBTQI-cert, K-kort, Svanen, Flygskam, MSC-fisk, Botten-napp, "Trädkram", Stamfrände, Grön-el, Total-blåst, Bris,
Nationalpark, Pungspark, Nyckelhål, Panta-mera, Burken Björklund, Kretslopp, Rundsnack, Insektshotell, Kryp-inn.....
Plastpåseskatt, Tokwatt...
Jag tror att det finns mycket mer att utveckla inom denna expansiva bransch.
Annars skulle ju för hundan folk bli tvungna att börja jobba med något vettigt
som dessutom tillförde Nationen ett mervärde...
Vilket verkar att vara strikt opassande i dessa tider.

-Nä, Jag är inte bitter!
 
Senast ändrad:
Ja, det känns lite som ytterligare marknadsföring av redan etablerade ställen. Konstruerat som du skriver.

Kan man preppa sitt ställe och be om att bli certifierad? Innebär en certifiering en kostnad? Gissar det. Nu är det ett "komplement" till redan utvärderade och stjärnprydda verksamheter.

"certifierad" är missbrukat som begrepp i de flesta branscher. Det betyder inte alltid det man kanske tror.
 
HBTQI-cert, K-kort, Svanen, Flygskam, MSC-fisk, Botten-napp, "Trädkram", Stamfrände, Grön-el, Total-blåst, Bris,
Nationalpark, Pungspark, Nyckelhål, Panta-mera, Burken Björklund, Kretslopp, Rundsnack, Insektshotell, Kryp-inn.....

Jag tror att det finns mycket mer att utveckla inom denna expansiva bransch.
Annars skulle ju för hundan folk bli tvungna att börja jobba med något vettigt
som dessutom tillförde Nationen ett mervärde...
Vilket verkar att vara strikt opassande i dessa tider.

-Nä, Jag är inte bitter!
Haha... Du svarade en minut tidigare än jag. Du hade fattat galoppen snabbare. Hade jag läst ditt inlägg hade jag också lagt in lite skön ironi.

Men bättre sent än aldrig: "våra avträdeshus är överlägset bättre än de på campingen i Hjo" , säger campingföreståndaren i Grönköping, Hr. Sert på den enda fempluscertifierade campingen i hela riket: Camp Green! (member of Greenkoping Campsite Organisation). En alltigenom helperfekt anläggning och utan ett uns av damm i en endaste vrå, som vår korta slogan lyder", tillägger Hr Sert självbelåtet.
 
De som jobbar på campingen är avgörande hur en camping fungerar och upplevs.
Trivs personalen fungerar allt så mycket bättre. Då trivs även vi som campare.
Certifiering i all ära men allt för ofta blir det bara en för stor pappers tiger som står och samlar damm någonstans.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen